Alla kollar på Big Brother.. jag har inte ens TV^^

Jag följer grymt mycket bloggar. Jag tycker det är skönt varje morgon/förmiddag att skumma igenom alla nya inlägg på Bloglovin med en kopp kaffe.
Visst, jag läser inte alla inlägg. Men det är ju det som är så skönt med Bloglovin - man ser om det är något intressant som skrivits om!!
Något folk bloggar mycket om nu (och skriver om på FB också för den delen) är Big Brother. Vissa har till och med köpt "detdär" så det sänds dygnet runt i deras TV.
Man snackar om vad som varit roligt, vem som är blåst, vem som måste åka ut/stanna i huset.. blahablaha..
Nu tänkte jag krypa fram och berätta för alla som inte redan visste det: Jag kollar inte på Big Brother.. jag har inte ens TV.
VA!? HAR DU INGEN TV!?
Jo, alltså.. vi har en TV-apparat. Vi betalar TV-licens, vi har DVD-spelare - men kör alla filmer i Linus PS3.. vi har surroundsystem och allt möjligt. Men vi har inga kanaler..

Folk undrar hur vi klarar oss utan TV.
Sanningen är den att jag kollade knappt på TV innan - så jag saknar det inte. Det mesta jag vill se (i så fall) finns på SVT Play eller någon annan webb-TV-sida.
Skulle det vara något både jag och Linus vill se kan vi koppla datorn till TV:n.
Linus lider nog inte heller direkt av att inte ha några TV-kanaler.. han skulle vilja ha, men det har inte blivit av att vi har skaffat..

Personligen har jag inte tid att se på TV.. speciellt inte då jag är ett seriefreak som köper serier och glor på - eller glor via nätet för jag orkar inte vänta. Vi kollar också på mycket film - och har sjukt mycket.. kanske ska gå igenom alla våra bananlådor innan vi skaffar kanaler??

Hah - jag kommer ihåg när jag var liten.. en av mina kompisar hade bara ettan och tvåan på TV (plus någon dansk kanal). Jag hade aldrig sett på maken - vi hade ju minsann fyran också!! Det var ju den BRA kanalen (när man var liten..).
Sen skaffade vi digitalbox och jag spenderade all tid framför TV:n.. sen blev det tråkigt..
När pappa började plugga sa mamma och han upp boxen. Nu har de bara ettan, tvåan och fyran (samt tillhörande kanaler) igen..
Senast jag kollade på TV var då jag var hemma hos föräldrarna sist. Vi såg ett avsnitt av Solsidan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!