I don't like mondays..

Imorse steg jag upp rätt sent. Blev rätt paff när jag hittade Linus snarkandes på soffan. Väckte honom försiktigt, gav honom en kopp te och frågade varför han inte var i skolan. Han mådde illa och hade spytt imorse.. hoppas jag inte blir smittad av vad det nu kan vara!! Han har otur han, han är väldigt ofta sjuk!!
Jag beordrade honom att bädda ner sej på soffan idag och spela TV-spel eller något - så jag fick ro att plugga (vilket ändå går sådär..).
Jag lämnade lägenheten en stund för att hämta ut ett paket (vårt Monopol-spel kom idag!!) och för att köpa mjölk (så nu kan jag dricka kaffe igen!!). Köpte två pizzor med. Jag försöker ta mej igenom dagens uppgifter och det tar verkligen emot.. och när Linus är spysjuk vill inte jag att han lagar maten (smittorisk!!) - och jag varken vill eller har tid att stå och laga en massa mat idag.
Imorgon däremot!! Då blir det potatis med brunsås och broccoli (broccoli för min del i alla fall). Gött!! Fick mammas recept på brunsås med, så nu slipper vi äckliga Blå Bands brunsås för att både jag och Linus är urkassa på att laga vettig mat utan recept.
Nej, nu får jag bli klar med skolarbetet snart.. så hoppas jag på film sedan (vi var för trötta för att kolla på film igår) och pizza.. kanske en runda Monopol med om det inte blir för sent??

Jag har förresten kommit på största skillnaden med att bo i Strömsnäs och här nu!! BUSSARNA!!
Hemma, om man t ex sitter och fikar på R1 och bussen kör in på busshållsplatsen, är (patetiskt nog) en vanlig kommentar att lägga: "Nu kommer bussen!!" (.. happy faces - för det tillhör faktiskt inte det normala; givetvis kollar man ifall man kan se någon man känner på bussen med..)
Här däremot: "BUSSHELVETE HÅLL KÄFT!!" (.. de går fanimej stup i kvarten!! Vi har ju busshållsplatsen precis utanför köksfönstret med!!)

// XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!