Åldersgränserna på uteställena här är helt fucked up.

Jag och Linus har börjat planera lite inför inflyttningsfesten som vi planerar att ha i slutet av oktober över en hel helg. Vi snackade om bowling & god mat på fredagen (för alla kommer väl inte i jättebra tid för utgång och fest..) och inflyttningsfest/förfest på lördagen här med en massa folk. Sedan utgång på kvällen.
Frågan är vart man ska gå.. Vi sa Nöjesfabriken eller Glada Ankan (helst Glada Ankan tänkte vi).. grejen med Glada Ankan är att åldersgränsen (tror jag) är 20+, men då både Dan och Adam (min lillebror och Linus lillebror) funderar på att komma upp funkar ju inte det helt säkert..
Dumt egentligen att jag klagar över detta nu, när jag tänker ha 20-årsgräns på min pub (om jag nu kommer att starta en) i framtiden.. Hmm.. dubbelmoral??
När jag, David och några till för två år sedan tänkte dra till Bishops Arms i Göteborg och fick reda på att det var 23 där blev vi lite besvikna och David sa att vi var tre av fem som var under det.. Då sa de att "mogen ålder" också gällde. Frågan är vad "mogen ålder" innebär. Det man först tänker på är att man i så fall ska bete sej vuxet - inte springa runt och flamsa.. Men egentligen har ju det inget med åldern att göra.. eller?? Det handlar ju om vem man är som person. Jag känner hur många som helst som inte är sådana trots sin ålder.
Vad kan mer "mogen ålder" innebära?? Att man klär sej som man bör på stället man går till.. ehumm.. Glada Ankan har nog knappast en klädkod^^
Så varför tänker jag i så fall ha 20-årsgräns på min, eventuella, framtida pub?? Jag tror ändå lite på dethär med att många 18-åringar är omogna.. dubbelmoral som fan, jag vet.. Jag tror jag påverkats mycket av hur Backstage förändrats sedan jag först var där.. - då de faktiskt hade 20-årsgräns, och nu när de är det enda stället i Trollhättan med 18-årsgräns.. Dvs ALLA 18-19-åringar kommer till Backstage, och många är extremt omogna, ja.. Många är hur trevliga som helst med - men man kommer ju alltid ihåg det som är dåligt.. eller??
Men ja, dubbelmoral som fan. Ursäkta..
Moving on: Jag kollade av en händelse på en flyer om vad som hände den aktuella helgen på Nöjesfabriken. CRASHDÏET SPELAR!! Och, inte nog med det, vid förköp är åldersgränsen 18!!
Försöker därför nu få Dan intresserad (vilket jag tror han blir) av att gå och se dem. Bim sa att hon litade på min goda musiksmak, Sandra sa igår att hon ville se dem och ja, jag tror ändå många vill se dem. Hoppas, hoppas!!


Kommentarer
Postat av: Veronica Pain
2010-09-26 @ 13:30:47 URL: http://veronicapain.blogg.se/

vet inte om kommentaren kom fram, internet dumma sig.. Asgrym bild du länka, grym konstnär ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!