Jag måste vara realist när jag marknadsför mitt fiktiva företag..

Sitter och äter och funderar över insändningsuppgiften.. jag ska marknadsföra mitt fiktiva företag.. för en gångs skull sprutar jag ut en massa bra idéer.. men jag vettefan hur jag ska knyta an allt till det jag lärt mej från boken XD Fast vem har sagt att boken har rätt?? Det är egentligen nästan bara en himla massa teorier i den.. dessutom har jag hittar hela TVÅ stavfel (ja, där tappade den lite av mitt förtroende XD) på samma sida!!
Nackdelen med att ha kommit på en massa marknadsföringsaktiviteter till mitt fiktiva företag är att de fiktiva aktiviteterna också kostar en himla massa fiktiva pengar.. och trots att det är ett fiktivt företag måste jag vara realist och inse att jag inte kommer att ha så mycket fiktiva pengar att jag kan genomföra alla mina fiktiva marknadsföringsaktiviteter..

Och förresten: Jag har fått min första studieskada!! Imorse till kaffet läste jag på mjölkpaketet.. Grevémjukosten byter namn till Storsjö Blå (intresset fångat). "Va!? Är det bara GrevéMJUKOSTEN som byter eller den vanliga man skivar också?? Det står inte!!" - och så räckte jag mej nästan efter datorn för att kolla Arlas hemsida och få klarhet (informationssökande).. men sen kom jag på att jag hatar ju Grevéost!! Äter endast Herrgård eller Hushållsost. Hmpf.

Hur negativt allt än låter så är Marknadsföring rätt intressant emellanåt.. men ack så svårt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!