Gårdagen:

En kort sammanfattning av gårdagen: En heldag på stan, god mat + vin och Monopol.

Den lite längre versionen: Igår förmiddags begav vi oss in mot stan. Vi sprang runt i tokmycket affärer - främst inredningsbutiker.
På Myrornas hittade jag Onkel Toms Stuga, utgiven 1929 i bra skick för 30 spänn. (Jo, jag samlar på gamla, fina böcker i så pass gott skick att man kan använda dem.. dessutom måste det vara böcker jag känner att jag vill läsa.) Jag hittade en förstautgåva av Hemsöborna med, men jag beslutade mej för att jag tycker inte så bra om Strindberg att jag är beredd att lägga ut 300 spänn för något han skrivit.
På Mansion köpte vi ljus, ljusfat och siffrorna 1-4 som man kan nåla fast på ljusen.. Adventsljusstake måste man ju ha.
Vi köpte en elektrisk adventsljusstake med.. och så en massa smått som rivjärn, halkskydd, vinöppnare m.m.
Och jag köpte en ring i en new age-affär som ska motverka stress.. jo, jag tror lite på sånt.. faktiskt..
Viktigast av allt att berätta: Vi fick tag i julmust. Det var väl fan på tiden?? Som jag har letat!!
När vi kom hem gjorde jag rostade grönsaker (julmat á la Jamie Oliver) och till det drack vi vin. Efteråt blev det Monopol, men vi gav upp någon gång vid halv ett på natten.

Idag har mamma klippt mej och Linus.. färgning blir det med senare.. och ikväll ska vi se nya Nanny McPhee (skuttar av glädje.. Nanny McPhee<3).
NU: Kaffe.
Lite senare: Plugga som faan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!