En bra morgon.

Vilken bra morgon jag fick!!
Linus tryckte igång kaffet åt mej. Jag kravlade mej upp ur sängen och in i köket.
Så kollade Linus sin dator och såg att Glada Ankan svarat på mailet han skickade igår. Det är ju lite dumt med åldersgränserna på pubarna här i Karlstad (som bekant) - ytterst få pubar tillåter 18/19-åringar. Och brorsan är ju 18. Så nu till helgen har vi funderat på vart man kan ta vägen - och vi "hittade" något ställe, men vi var inte alls så sugna på att gå dit - för det verkade inte bra.
Glada Ankan är mitt favoritställe här i Karlstad. Linus också tror jag. Så Linus mailade dem och skrev att vi blir minst 12 pers (nu verkar det som att vi kanske blir 14) som ska ut på lördag. Han skrev att alla är över 20, utom en - som är 18 (brorsan) och undrade om det fanns möjlighet för oss att komma in ändå (trots 20-årsgräns).
Och imorse fick han då svar från Ankan. De skrev typ: "Det kan vi fixa - säg ditt namn i dörren så kommer ni in - 18-åringen med. Kom i tid för att undvika kö." (Fast deras mail lät trevligare - jag kommer bara inte ihåg riktigt vad de skrev.)
Ergo - Glad Kanja.
Det lönar sej att fråga ibland. Och visst blir man glad för ett snabbt svar från ställen som dessutom verkligen lyssnar på sina kunder.
Detta gjorde min morgon. Nu kan jag sluta oroa mej för vart vi ska ta vägen på lördag. Vi kommer in på favoritstället!! Det kan ju inte bli bättre!!

Nu ska jag göra mej i ordning och städa lite. Sedan kommer gäst no. 1 - Fredrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!