Några små reflektioner..

Idag har jag gjort prov. Det var lite kämpigt..
Nu är jag klar med veckans pluggeri dock. Känns skönt.

I helgen vettifan vad vi ska hitta på.. Linus hade som förslag att vi skulle dra till Nöjes imorgon där några dödsmetallband skulle spela.. jag är, som ni vet, inte överförtjust i sådan musik, men jag vill verkligen ut från denhär lägenheten. Så vi kanske drar dit ändå. Vi får väl se..

Ikväll ska vi ta det lugnt och kolla på "Nu är det Jul Igen" i alla fall.. för att återuppleva julchockerna i min barndom.
"Julchock!!?" tänker ni. Ja, Julchock. Årlig tradition i min familj där vi varje år, ungefär vid denhär tiden, kollar på julfilm, äter pepparkakor, dricker glögg och julmust med en massa tända ljus och kanske lite julmusik med. Meningen är att man ska bli chockad över att julen närmar sej med stormsteg nu!!
Och när jag var liten kollade vi alltid på "Nu är det Jul Igen".. till slut tröttnade vi lite på den (man ska inte förstöra en bra film) så vi började med vilken julfilm som helst till julchocken. Bottenskrapet var det året vi valde "Bad Santa" till julchocken.. det förstörde lite av det "mysiga", trots att filmen är rätt bra.
Nej, mys ska det vara!!

Snön har nästan försvunnit =/

Kommentarer
Postat av: Anki
2010-11-13 @ 09:49:42 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Låter som en mysig tradition :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!