Födelsedags-/inflyttningspresent

Dethär är vad jag spenderat eftermiddagen med!! Min vän Viktoria fyller år på lördag och dessutom flyttar hon nästa tisdag.. så har jag inte riktigt råd med födelsedags-/inflyttningspresent.. Rotade fram en duk från källaren (köpte ju uppspända dukar i Tyringe för flera månader sedan) och satte igång att måla. Det tog bara några få timmar eftersom tavlan är rätt enkelt gjord.. inte mycket detaljer. Och svart/vitt är ju mycket av min stil inom måleri.. ljus/skuggor med starka kontraster.. Och idag lärde jag mej att det är inte lätt att måla småbarn på det viset!! För det första tycker jag barn är så lika varandra - så man måste verkligen få ögon-näsa-mun rätt. Sedan har de inte riktigt synliga ögonbryn och skuggor mellan ögonbryn-öga.. därför är det också svårt att få det likt!! Och huvudet blir lätt för högt/för lågt och ja.. det var lite problematiskt.. men jag är i alla fall mycket nöjd =)
Det ska föreställa Viktorias dotter. Hoppas hon gillar den!!

Kommentarer
Postat av: Johanna
2010-05-26 @ 23:49:08 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Hon kommer älska presenten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!