Siffror..

Nu är jag hemkommen från skolan =)
Vi brukar gå länge på tisdagar, men idag blev eftermiddagslektionerna inställda (kör och sömnad). Tur - för jag hade tänkt sjukanmäla mej då eftersom min rinnande näsa och min huvudvärk inte är nådiga idag.

På bussen hem verkade det som att alla byfånar häromkring verkade ha bestämt sej för att ta just samma buss som mej idag. Och vi har minsann en hel del byfånar här!!
Jag kunde inte undgå att höra vad några av dem pratade om.. Och just denna tanke har slagit mej innan: Här i ett litet samhälle skryter vi om siffror. DET ÄR SANT!! Si och så stor TV har man, så många Gig på datorn, så många externa hårddiskar, så snabbt internet, så mycket kostade det.. siffror, siffror, SIFFROR!!
Är det allt vi har att komma med?? Vardagliga saker - där siffrorna är det som spelar roll och det är genom dem vi hävdar oss??
Fast med tanke på hur litet utbud vi har här av saker att göra på fritiden är det kanske inte så förvånande.. Många kan inte berätta om händelser och upplevelser och sådant.. - Grejer som egentligen skapar personen. Personen skapas inte av det man har - utan den man är och det man varit med om.. eller hur??

Jag saknar en massa i siffror. Jag har inget att skryta med i nummer-väg och är hästlängder bakom de flesta.. fast jag är inte ett dugg avundsjuk. Jag anser att jag har så mycket mer att komma med än dem.

Nu ska jag dricka te och kolla lite på "9". Sedan städa!!

Kommentarer
Postat av: Johanna
2010-03-02 @ 22:00:46 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Haha, älskar den undangömda ironin i att du ska kolla på filmen "9" (siffra!) :D

Postat av: Anonym
2010-03-03 @ 15:47:59

Du är så klok kära du! precis så är det...!!

Det är inte vad man är eller har utan VEM MAN ÄR OCH HUR!!



Kram moster/ som försöker arbeta på det hela tiden... en ständig lära i denna svåra skola =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!