Funderingar..

Sven, Frida och Pontus stack precis.. vi satt och snackade, drack lite och spelade spel. Alla var nog lite schletna dock.. inte minst jag.. var länge sedan jag verkligen sov ut.. länge sedan jag vilade upp mej över huvudtaget.. Skolan och resorna tär på mej.. Resorna får gärna finnas kvar - det är helt underbart att komma bort.. men skolan kunde gärna vara över nu.. den är jobbig och fruktansvärt påfrestande.. speciellt eftersom jag inte trivs för fem öre..
Men en grej jag funderar över är resorna.. Det är sjukt skönt att komma bort - inte bara till Linus då.. utan närhelst jag åker någonstans..
Innan har jag varit den som helst stannar på hemmaplan - nu flyr jag så fort jag får chansen.. Men jag vet inte vad det är jag flyr ifrån..
Tristess kanske.. jag är jämt så uttråkad och understimulerad här.. nu när så många vänner flyttat och det enda som håller mej kvar är skolan.. Allt känns tungt och jobbigt helatiden..
Och jag älskar känslan när jag sätter mej på ett tåg bort härifrån. Och känslan av att vara borta!! Jag blir gladare och har roligare även fast man kanske inte gör något speciellt.. bara är med människor man älskar..

.. eftersom jag är så schleten borde jag egentligen gå och lägga mej nu.. men jag kan vila hela dagen imorgon.. och på måndag är vi lediga på förmiddagen.. så jag kan sova ut då med..
Dessutom fick jag sådan lust att måla nu!!

.. jag blir nog uppe en stund till.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!