Halvkass dag..

Jag är trött på jobbiga dagar nu!! Denna dagen har väl i och för sej blivit lite bättre nu.. många svar idag.

- Jag och Linus har fått hyreskontraktet för lägenheten. YAY!! Den är vår från och med den 1:a juli.
Idag, om exakt en månad, har vi preliminärt satt flyttdatum för mina grejer. Sedan kommer jag själv att flytta i slutet av augusti. Schpännande!!

- Jag mailade CSN för att höra för säkerhets skull så jag kan söka studiemedel för ett läsår till - och det kunde jag. 46 veckor hade jag kvar av mina 120 (detta visste jag innan, men bäst att dubbelkolla).
CSN är lite skrämmande tycker jag.. på deras hemsida står det nu om alla nya regler från och med den 1:a juli.. hmm.. en grej jag hängde upp mej på var att de kollade studieresultaten för föregående år då de beslutade om ifall man får studiemedel eller inte. Jag gick ut med en trea detta året - Mycket God, vilket motsvarar VG, så jag har bra studieresultat.. det borde inte vara några problem - men som sagt: CSN skrämmer mej!!
Jag skickade iväg ansökan igår, så förhoppningsvis får jag svar nästa vecka..

- Eftersom jag ska plugga Företagsekonomi B nu till hösten så kände jag att jag måste damma av mina kunskaper från Företagsekonomi A.. Öppnade jag ens boken?? Jag har godkänt i det i alla fall.. Hursom hittade jag boken jag hade när jag läste det (den kände jag i alla fall igen!!) på Tradera - och vann den. Den är nog rätt sliten, men jag behöver en bok att friska upp kunskaperna med lite innan så!!
Och ja, jag har börjat lite smått med Tradera igen.. skillnaden nu är att jag budar på grejer till lägenheten!! Det jag vann senast var två stycken väggfästen till gitarrerna. Linus tillåter mej bara att ta med tre av mina gitarrer till lägenheten - så jag budade hem dessa och så har jag ett ställ till elgitarren som får stå på golvet.

.. jag känner mej inte så motiverad att packa idag.. det gjorde jag inte igår heller.. det har nog att göra med att det varit rätt dåliga dagar.. men det blir nog snart bättre!!
Dan kom hem idag också!! Ikväll ska vi kanske kolla på "Sju År i Tibet" ihop.. och jag ska ta en välförtjänt öl..

// XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!