Onsdag

Idag är jag ledig.. gick upp i hyfsat god tid och har hela förmiddagen lyssnat på musik och städat (med ett flertal snabb-visiter på Facebook).

Igårkväll funderade jag vidare på "min situation" och kom fram till att jag behöver skaffa mej en hobby.
Ello kommenterade förra inlägget att det jag behöver göra är att flytta. Och det är min tanke - men jag vill inte sätta mej i en lägenhet häromkring när jag vet att jag inte kommer stanna längre än jag måste (.. jag måste stanna ett tag till på grund av skolan).
Så tills jag är klar med skolan behöver jag en hobby för att fördriva tiden. Förslag är mer än välkomna - för jag har inte den blekaste aning om vad jag ska göra.
Alla säger "måla" - men jag ser inte det direkt som en hobby. Svårt att förklara varför.
Jag vill inte syssla med någon sport eller någon form av träning överhuvudtaget utan något kreativt (fortfarande inte målning). Och det måste betyda något för mej.
Linus tyckte jag skulle pyssla med veterancyklar som honom (men jag tror det var lite på skämt).
Pappa tyckte jag skulle börja skriva - och det har många sagt genom åren. Att jag är bra på att skriva.. men det känns inte som något för mej..
Mamma tyckte jag skulle börja med luffarslöjd.. det kanske kunde vara något - men jag är inte helt säker.. dessutom skulle vi nog prova det på skapande-lektionen nästa vecka.. så då får jag känna på det i alla fall.
Det jag själv kommit på är att fortsätta på mina fotoalbum - det är något jag värdesätter, det kommer ta tid och jag tycker det är roligt som attsickens. Och då menar jag inte scrapbooking - utan vanliga fotoalbum med text och bilder och en massa, massa minnen.
Scrapbooking vore kul att testa - men jag tror inte jag kommer ha det som en hobby.

Men vi får la se.. Som sagt - idéer är mer än välkomna!!

I helgen är jag bjuden på inflyttningsfest hos Frida och Sven. Tyvärr kan jag inte komma dit.
Jag och Linus ska till Danmark på lördag och då vi kommer hem finns ingen buss till Växjö som passar längre.. Det hade blivit väldigt krabbigt.
Men snart SKA jag fanimej hälsa på dem!! (.. ni vet ju att jag fär runt en massa helatiden - men jag har sällan tid att hälsa på alla jag vill.. Frida och Sven blir konstant försummade - vilket är riktigt dåligt eftersom de är två av mina bästa vänner..).

Men i helgen ska vi alltså till Danmark - och på lördagskvällen ska vi på avskedsfest här i Strömsnäs istället.
Min vän Mattias har fått jobb på Irland och drar nästa söndag. Hastigt och lustigt - men självklart är man riktigt glad för hans skull. Och en dag ska jag minsann hinna (och ha råd) att hälsa på honom också!!

Jag ser hursom fram emot festen - den blir säkert en succé.


Nu ska jag fortsätta städa. Och senare idag ska jag dricka kaffe med Erica.

// XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!