Snökaos!!

Igår märkte man hela vägen till Vänersborg att det snöade knasigt mycket. En lastbil och en postbil hade åkt av vägen bara på väg till Halmstad. Hursom kom jag bara försent 5 minuter till Vänersborg - imponerande.
Just när jag kommit fram ringer Linus och berättar att tåget framför dem har spårat ur och därför satt de och väntade på att få åka vidare..
Jag kom till Vänersborg vid 17.45 - och vi kom slutligen hem vid 20.20.. Adam kom in till station och höll mej sällskap dock, så det vart ju schysst =) (Och innan Adam kom samtalade jag med en alkis som inte var stolt över att vara människa, var tvungen att åka hem och mata sin katt och berättade om då han förlorade sina framtänder - för andra gången..)
När vi kom hem åt vi, tog ett välbehövt bad (vi var frusna rakt igenom) och sedan såg vi halva Polisskolan 2 innan jag somnade.

Idag är det världens snöoväder. Vi hade tänkt åka till Överby och shoppa lite och gå ut i Trollhättan ikväll.. Det är dock relativt omöjligt då alla bussar är inställda och det går knappt att köra någonstans alls.
Linus och Adam ska dock utmana ovädret nu och gå bort till Torpahallen och handla..
     Jag ringde pappa innan och berättade att det snöade en massa här. "Klaga inte!! Det gör det här också - vi har minsann 15 centimeter och körde fast en gång på vägen hit..".. Ynka 15 centimeter!? VI SER INTE UT!! Och de räknar med att det ska komma 40 centimeter till idag!!

Fast mej går det ingen nöd på =) Jag har det bra trots att jag är lite förkyld!! Jag hoppas bara att de rensat spåren och vägarna någorlunda tills på tisdag så jag kommer vidare på resan då!! Det vore ju typiskt om man lagt ut en massa pengar i onödan.. men det är ett senare problem (eventuellt.. peppar, peppar!!).

Nu ska jag plocka i ordning lite här!!

// XO

Kommentarer
Postat av: Johanna
2010-02-20 @ 19:25:31 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Skämtar din pappa?! Här är nästan en meter! :|

Postat av: Anki
2010-02-21 @ 11:59:22 URL: http://egoanki.blogg.se/

brrr! fryser bara jag läser det.. fy fan är så trött på den här jävla snön nu..

Postat av: Anki
2010-02-21 @ 14:16:25 URL: http://egoanki.blogg.se/

låter liknande min kur :) brukar sluta med att jag dricker te och kollar på O.C, min terapi det =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!