Note to self: Var snäll mot Linus!!

De senaste dagarna (veckorna) har jag varit konstant frustrerad.. över ingenting egentligen.. jag vet inte varför.. minsta lilla motgång och jorden går under.. typ som imorse - mjölken var slut, så kaffet var inte gott (jo, när det gäller mitt kaffe är jag kräsen).. jag gick runt och tjurade någon timma..
Och så fort något är "fel" skickar jag en blick till Linus som kan döda. Jag skyller på honom helatiden, trots att det bara hälften av gångerna är hans "fel".. dessutom är de flesta grejerna jag blir irriterad på små skitsaker som egentligen inte är något att bry sej om!!
Jag tror det kan vara någon form av julstress.. jag tror dock det mesta är frustration över skolan.. Jag hoppas bara det går över snart. Jag kan verkligen inte kontrollera det!! Jag tror jag spricker av frustration ibland!!
Och varje gång jag snäst av Linus är det som om mitt samvete säger: ".. var snäll mot Linus.." och så kollar man på hans förvånade min och så tycker man lite, lite synd om honom för att jag kan vara en sådan bitch..
Man får ju tåla endel när man lever tätt inpå varandra och är ett par.. men någon måtta får det allt vara!!

Och nu tror Linus att jag sitter och pluggar.. men jag sitter här och sneglar på honom, där han sitter så tyst i finrummet och spelar Nintendo DS.. han har inte ens gått in och satt sej hos morsan för att kolla på TV.. han sitter bara tyst, tyst med sitt spel.. Han gör ju ingen illa.

Nu ska jag ta en cigg, sen plugga klart.. och så hoppas jag att julen blir bra. Efter jul/nyår ska jag försöka hitta något att göra om dagarna förutom skola+Sims.. det kan ju också vara en anledning till frustration - att jag isolerar mej, vågar inte lämna lägenheten och träffar i princip bara Linus om dagarna.. det är klart man blir trött ibland.. men det ursäktar ändå inte alltid mitt beteende.
Var snäll mot Linus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!