Kanja hos tandläkaren

Kom på att jag glömde berätta hur det gick hos tandläkaren!!
Truddeluttidu - bam bam!! Jag presenterar stolt sketchen "Kanja hos tandläkaren".

Kanja sitter och väntar i väntrummet.. bussen var framme trekvart innan hon hade tid..
Kanja får vänta ytterliggare en kvart på att få komma in.. under tiden läser hon Smålänningen och inser att tiden nog står stilla på nyhetsfronten här.. Hembygdsföreningen i Hamneda skulle dela ut något pris (endast genomläst för min fasters man var på bild) och anläggningen av golfbanan skjuts upp ytterliggare (jojo - vi skulle få en stooor golfbana här och de byggde golfstugor och det var prat om köpcenter och allt.. vi skulle verkligen bli metropolen Strömsnäsbruk!! Men det har blivit uppskjutet så många gånger nu att jag tror först att vi kommer få en golfbana när jag ser den!!).

"Katja!!" ropar tandläkaren när han kommer ut i väntrummet.
Kanja går fram och tar i hand..
"Det var nästan rätt - jag heter Kanja."
Tandläkaren: "Jaha!! Tanja!!"
"Nej - Kanja.. med K."
"Jahaa!! Ovanligt!! Har du varit på koncert??" frågar han när han ser Kanjas Sweden Rock-tröja.
"Ja."
"Vad är det för typ av musik då??"
"Ehumm.. rock.."
Tandläkaren kollar på ryggen (bandlistan).
"Var inte mitt favoritband där!?"
"Vilket är det då??"
"Metallica!!" säger tandläkaren och kisar med ögonen och headbangar lite lätt.

Kanja lägger sej i tandläkarstolen, gapar och tandläkaren trycker in fingrar och instrument i käften på henne.

Tandläkaren: "Det var inga fyllningar häruppe inte!! Och inte därnere heller!! Har du aldrig lagat tänderna??"
"Äääee.."
"Och du var 88 - hur gammal är man då??" undrar tandläkaren och funderar jättelänge..
Kanja undrar om hon verkligen ska behöva ge sej på att säga det..
"TJUGOTVÅ" (Jo - försök säga det gapandes med fingrar i munnen. Det låter YNKLIGT!!)
Tandläkaren frågar: "Vilket är ditt favoritband då??"
"ALICE COOPER" (Samma sak - försök!!)

När jag gick därifrån var jag 275 kronor och lite tandsten fattigare. Men fina, hålfria tänder hade jag och visdomständerna växte som de skulle. *SKRYT*

Kommentarer
Postat av: Anki
2010-12-01 @ 13:00:40 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Det bästa med sweden rock t shirten :) Man får kontakt, har haft min sweden rock t shirten på jobbet, innan var de skygga för mig (psykospatienter) men när de såg min tshirt blir de excalterade och läste på min rygg och hade mkt o prata om :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!