Kan tankar påverka vatten!!?

Nu har jag hittat något coolt och lite skrämmande ska ni veta. Jag har på tok för mycket adrenalin i kroppen av den underbara morgonen och sitter därför och kolla lite på "What the bleep do we know?" innan jag börjar plugga igen..

I filmen visar de Masau Emotos bilder av vattenkristaller. Han undersökte om vattnen kunde påverkas av våra tankar och ta till sej olika intryck.

Detta är destillerat vatten i en flaska som har utsatts för olika musikstycken under en timma och sedan frysts.
Bild 1: Bachs "Air", Bild 2: Kawachi Folk Dance

Bild 3: "Helande musik", Bild 4: Heavy Metal


Sedan provade Emoto att skriva ner meddelanden på lappar och sätta fast på flaskorna och låta de stå över natten för att sedan frysas.
Bild 1: "Tack", Bild 2: "Kärlek och uppskattning"

Bild 3: "Du får mig att må illa, jag ska döda dig." (och vattnet här var väldigt likt förorenat vatten - se nedan)


Slutligen tog Emoto förorenat vatten från en damm, frös och fotade (bild 1). Varpå samma vatten tinades och en buddhistmunk bad över det i en timma. Sedan frös Emoto vattnet igen och fotade (bild 2).


Nu börjar man fundera: Om tankar kan göra det med vatten vad kan då våra tankar göra med oss?? Eftersom vi till 65-70% består av vatten??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!