Jag har för en gångs skull fått mycket gjort.

Oj, vilken dag!! Jag blev för en gångs skull klar med skolarbetet redan på fredagen!! Dessutom har jag och Linus fixat en massa i lägenheten inför morgondagen (middag med Jonas & Sandra).. vi möblerade om kök och vardagsrum just för detta till och med!!
Och så har vi avverkat både Singin' in the Rain (vilken Linus sjunger på nu när han borstar tänderna) och Hair (Linus hade inte sett någon av dem förut..).

Jag fick något mail från en tysk på FB med.. han hade skrivit ett meddelande på tyska och sedan kört det i google translate för att skicka det på svenska till mej.. jag förstod inte ett jota.. det var något om att han läst min blogg (hur han nu kunde göra det.. han kan väl knappast köra hela den i google translate) och undrade om jag hade en byggnad som ursprungligen kom från Strömsnäsbruk eftersom han fått ett jobberbjudande.. och nåt om att Tyskland skulle berätta vem som bestämde något.. och att bin var överlägset det svåraste steget.. och i så fall skulle han informeras i förväg med oss i Sverige. !?!?
Nej, google translate kan vara bra ibland.. med betoning på ibland. För det är knappast felfritt.
Pappa hade mycket hjälp av det nu när han pluggade engelska.. och jag hade användning av det en gång då min Facebook bestämt sej för att visa sej på holländska istället (jag tog hjälp av google för att reda ut hur jag skulle ställa in rätt språk igen)..

Hursom - I'm off to bed!! Mycket att göra imorgon. Plocka i ordning det sista, duka och fixa käk.. (Vi experimenterade fram en marinad till de andras kött idag med.. spännande att se om den blev nå bra..)
Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!