Dag 12 - i min "handväska"

Ja, jag vet att jag varit dålig på att följa dessa "30 dagar - 30 inlägg", men vem säger egentligen att de måste vara i följd?? .. även om det kanske är roligare..

Ärligt talat - i min handväska?? Förutom plånbok, mobil, tändare och cigg har jag kvitton och tomma Prince-askar. I MASSOR!!
Jag har många handväskor, men använder dem sällan. Min gröna Converse-väska som jag köpte i London är ofta med.. men jag är en person som har stora väskor. För jag är en samlare - dvs behöver mycket plats. Och förra året och året innan dess när jag reste mycket hade jag alltid stora väskor. Inga små.
Och innan mitt flängande hit och dit började så gick jag runt med all bröte i väskan. Böcker (i plural), mp3, batteridrivet ljus, tandpetare, saltkar, en Darth Vader-gubbe jag fick av brorsan.. som sagt - en samlare.

Och jag funderade på att visa er "sanningen" om mina handväskor och visa all skit jag har däruti.. men nu när jag berättat om det är det ju ingen idé att visa er eländet.

Men finurlig som jag är!! Nu när jag packade tog jag en bild "i min resväska":
Det ni ser (för detta är ju bara "ytan" av väskan) är en chokladkalender, en ny Bukowski nalle (som heter Margareta P enligt kortet), en "huvudkliare" som jag öppnade burken till så den gick sönder (därför rosa hårsnodd runt), kläder och julkaffe (som jag inte hittat någon annanstans.. helt okej faktiskt.. Och ja, jag dricker Zoegas trots att det ägs av Nestlé och Nestlé är skit.. jag är bara människa, och enligt min Marknadsföringsbok är Sverige ett kaffekonservativt land. Vi håller på "vårt" eget märke stenhårt..) och den spännande asken med Am på (för det är det) innehåller placeringskortshållare i form av julgranskulor. Skitsöta!!
(För er som undrar vad mer det finns i resväskan: Det finns salt- och pepparkar, en resebuddha, en bok om Anders Zorn och en om Monet, ett ex av Vänsterpartiets senaste tidning, mina betyg, ett recept på paj, en kortlek, en kapsylöppnare, en kedja och en krok.. som sagt - samlare..)

Kommentarer
Postat av: Anki
2010-12-10 @ 09:43:52 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

En kedja och en krok kan ju komma väl till hands :S :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!