Dag 08 - Ett ögonblick

(Eftersom rubriken är jävligt relativ skriver jag väl just om vad som händer)
Jag kom precis hem från Markaryd (jag hälsade ju på studievägledaren; när jag skulle hem blev jag väldigt glad att de satt in extrabussar nu i vinter. Det finns hopp för Länstrafiken Kronoberg med!!). Det är bara 0,6 minus ute, men ändå håller man på att förfrysa.
I köket spelas The Pretty Reckless på Spotify. Solen lyser på istapparna som hänger från verandataket. Jag hoppas inte snön smälter bort nu bara!! .. fast den kan få smälta bort från alla tågrälser - så jag kommer hem igen..
Det står ett rådjur under äppelträdet och mumsar i sej äpplena som föll i höstas.. Jojjomen - vi har rådjur i trädgården. Två stycken faktiskt.. men nu är där bara ett. Man blir så fascinerad och kan stå och titta på dem hur länge som helst - vi sitter ju på första parkett här i köket!! Jag skulle vilja öppna till altanen så jag kan se bättre - men då springer den säkert iväg.. minsta lilla ljud..
Jag är lite orolig för kursen jag läser nu - trots att detta bara är min tredje kursdag.. men det är väl i och för sej värst i början.. försöka sätta sej in i allt och så.. dessutom har jag inte haft tid att ringa läraren i förra kursen för att ha mitt betygssamtal - jag har ju haft jättemycket att göra de senaste dagarna!!
Nu verkar det bli rätt lugnt med "aktiviteter" i slutet av veckan - men pluggandet blir det mer av än vanligt. Jag ligger inte efter, det känns bara kämpigt.. man är så trött och så ska man ändå orka lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!