I won't become a stranger.

Nu är jag hemma från Pedersen. Det var trevligt som tusan (som vanligt). Vi pratade politik, folk vi inte tycker om och annat viktigt. Och så drack vi kaffe.. och öl.
När jag gick hem funderade jag över flytten.. det känns lite vemodigt, men det känns rätt.. och skönt. Inget mer åka-hit-och-dit för att träffa Linus. Han är den jag älskar och vill spendera livet med honom - men jag vill inte ha ett distansförhållande längre. Det funkar men det är ju så jobbigt!! Och nu är det dags att flytta ihop och börja leva våra liv som vi ska i framtiden. Skapa ett hem ihop and all that. (Och nej, detta inlägget är inte motsägelsefullt mot vad jag skrev innan idag. Bara för att vi ska leva ihop betyder inte det att vi lever varandra.)
Vännerna härifrån får man ju ett distansförhållande till nu.. men så många har redan flyttat att man vant sej. Och jag kommer ju hem emellanåt. Det handlar om planering.
Men som sagt - det känns bra med flytten. Och rätt. Trots att man kommer sakna endel saker härhemma.
Nu ska jag käka en macka, ta en kopp te och läsa ett kapitel i boken. Sen hoppar jag i bingen. Pluggpluggplugg imörra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!