Fick mitt första negativa omdöme på Tradera idag!!

Ni kommer ihåg det lilla kriget jag hade med Pirajja.se på Tradera??
Här kommer hela historien:

Jag har länge velat ha ett sådanthär knivställ. Och när jag och Linus bestämde oss för att flytta ihop började vi ju leta efter en massa flytta-hemmifrån-grejer vi ville ha.

Jag hittade knivstället på Tradera.. och dessa knivställen brukar ju vara väldigt dyra - men en dag fanns det ett på auktion på Tradera med utrop 1 krona!!
Jag vaktade auktionen, budade och vann för 155 kr (+ frakt på 150..).
Sedan följde en låååång väntan på mitt paket.. jag mailade och frågade vart mitt paket var både till Pirajja.se's kundtjänst och deras tradera-mail.
Till slut fick jag paketet - men då jag öppnade det var knivstället.. SVART!? .. och jag vet inte vad ni tycker, men ett svart hjärta är inte alls samma sak.. dessutom såg det ut som en svart klump istället för ett hjärta. Det ska ju vara rött - annars ser det inte alls ut som ett hjärta. Hmpf.

Mailade både tradera-mailen och kundtjänst-mailen igen och sa att jag fått fel vara och undrade hur vi kunde lösa det hela.
Inget svar.

Pappa ringde flera gånger till butiken och talade in på deras telefonsvarare och bad dem ringa upp - vilket de inte gjorde.

Efter några dagar kontaktade vi konsumentverket (eftersom Pirajja.se är registrerade som butik på Tradera och konsumentköplagen därmed gäller) och de sa åt oss att försöka kontakta Pirajja.se igen och ge dem några dagar på sej extra att lösa det hela.
Pappa ringde upp butiken igen och lämnade meddelande på telefonsvararen där han sa att vi kontaktat dem.

Hux flux fick jag ett mail där det stod att "kundtjänst hade haft semesterstängt" och "hur ville jag ha pengarna?" (konstigt - eftersom de säljer regelbundet varor och man mailar ju dem när man satt in pengarna - och mailen borde du ju kolla av rätt ofta eftersom att de ska skicka varor helatiden.. men tydligen missade de mina mail..).
Jag svarade att jag ville ha tillbaka alla 305 kronorna jag lagt ut för knivstället till mitt konto och någon dag senare kom pengarna in och jag fick ett mail där de undrade om allt var till belåtenhet.
Jag svarade att jag fått pengarna, så det var bra. Punkt.

För några dagar sedan lämnade jag negativt omdöme på dem.
"Fick fel vara. Svårt att få kontakt med säljaren - men fick pengar tillbaka."

Och idag fick jag då mitt omdöme från dem (ni ser också mitt svar):


Trodde de verkligen att jag skulle ge dem gott omdöme efter det helvete jag hade med att få pengarna tillbaka från dem??
Dessutom säger deras omdöme inte något om mej som köpare - som att pengarna var på deras konto redan nästa vardag efter avslutad auktion??

Och som företag hade de bara behövt skicka en retursedel och fått tillbaka knivstället (som fortfarande står ouppackat här hemma).
Och att de inte bad om att få knivstället tillbaka är säkert för att de hade förlorat på det ändå.. De har redan förlorat 150 spänn i fraktkostnad (eftersom jag fick tillbaka den). Sedan skulle de förlorat i att frakta tillbaka den med..

Idioti..

Kommentarer
Postat av: Johanna
2010-08-16 @ 17:58:27 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Fan vad cp. Rätt ska ju vara rätt! Geez.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!