Usch =(

Nu har jag pratat med Linus en stund och spelat den tredje rundan Betapet med honom för idag (jag vann allihopa, och tur var väl det - för jag är en grymt dålig förlorare). Och efter att ha pratat lite med honom känns det lite bättre än innan.. Men det är på tok för mycket nu.. Jag jobbar hårt som fan med skolan (det känns som att vi har hur mycket som helst att göra nu), jag lämnar intresseanmälningar till olika arbetsplatser men ingen svarar (jag är sjukt orolig för att inte ha pengar i sommar.. utan pengar kan jag inte åka till Linus.. det är jag nog mest orolig för) och jag vet överhuvudtaget inte hur mycket jag och Linus kommer att kunna träffas i sommar..
Detta är typ det mina tankar består av nu och jag känner mej så jävla nere helatiden på grund av det.. Vad kan jag göra åt det egentligen??

Förra sommaren fick jag in lite pengar på att måla. Det var lite men det var i alla fall något. Jag vill komma igång med målandet igen nu (som jag sa i föregående inlägg) - det kliar i fingrarna. Men jag har fan inte tid!! Jag hade tänkt måla idag, men så var inte engelskan klar (och det är den fortfarande inte) - så det blev framskjutet.. Till helgen kanske..??

.. på tal om måleri och sådant.. på lördag är det Folkhögskolans Dag och tydligen obligatorisk närvaro.. Dessvärre går min enda buss till Markaryd vid 15.02 och min enda buss hem 11.50.. Bussförbindelserna är är helt underbara^^

I alla fall.. Vi på Allmän Linje har fått ett fantastiskt uppdrag av skolan för att göra reklam för vår egen linje.. Vi har blivit beordrade att DOKUMENTERA vad alla andra gör. Ta kort och skriva om det.. Skitbra verkligen.. Not.. hur fan tänker skolan?? När jag frågade om varför vi inte skulle göra något som utmärkte vår linje sa läraren att det skulle vara ett bildspel på utställningen med bilder från hela skolan där vi skulle vara med och ifall vi hade några förslag på vad vi skulle göra var vi välkomna att lägga fram dem.. Hmpf..
I alla fall, läraren trodde jag skulle uppskatta att dokumentera Fria Målarskolans (skolans filial i Halmstad) utställning. "För jag tycker om sånt"..
Ehumm.. Nej, jag uppskattar det inte!! Jag blir så irriterad när de har förutfattade meningar om vem jag är. Bara för att jag målar så tycker jag inte automatiskt om andras konst!!
Nejnejnej.. jag uppskattar endel konst, men vill upptäcka den själv och inte bli påtvingad den. Och jag hoppas fanimej att de inte är sådär onödigt djupa så ingen fattar ett skit för deras förklaring till bilderna är så himla diffusa.. Nej fy fan för sådana.. jag är mer svart-på-vitt i mina målningar. Det du ser är det som finns.. ibland slänger jag möjligtvis in något i bilden där man får "läsa mellan raderna", men oftast är det bara det du ser.. inget mer..
Konst behöver ju egentligen inte vara så jävla komplicerad..

Nu måste jag gå och lägga mej. Dels för att orka upp imorgon, men också för att trots att det är lite bättre än innan nu så känns allt ändå lite pissigt.. och det blir alltid värre mot kvällen då allt är mörkt och trist och man är trött och gnällig. De dåliga tankarna blir ännu sämre.. Men imorgon bitti kommer nog allt kännas rätt bra igen.. tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!