Målarverkstán

Idag var jag extremt frustrerad hela dagen. Allt verkade gå i slowmotion och alla verkade ha glömt knäppa på hjärnan imorse.. jag hade verkligen, verkligen, lust att bara dra hem.
MEN jag stannade för jag visste att jag skulle få lite dåligt samvete annars..

Sedan jag kom hem vid halv 7 har jag målat.. men trots att det gått några timmar då jag suttit med penseln i ett krampaktigt grepp har jag inte kommit alls långt idag.. Det är en massa pillerill.. en plutt där och en där.. jag har använt pygmé-penslar så då går det ju inte heller snabbt..

Däremot så blev jag "klar" med en tavla jag sålde till mamma för typ åtta månader sedan!! Det enda jag har haft kvar har varit att signera den.. bättre sent än aldrig, ey?? Men jag har inte haft framme målargrejorna på sjukt länge och eftersom jag skulle signera i svart och blandar min egen svarta tyckte jag att det var onödigt att blanda färg endast till en signatur.. Men nu sitter den där!!
Och jag tror inte jag visat tavlan på bloggen tidigare.. därför kommer den här!! Motivet är lite Alice i Underlandet-inspirerat.. jag tänkte göra illustrationer i akvarell/tusch till boken förra året i skolan men det blev inte mycket med det.. endast denna tavlan i akryl blev till.


Andra nyheter idag: Det snöar sjukt mycket, mitt nya hårspray är nog bättre än mitt förra (men jag har inte riktigt bestämt mej än) och Slashs självbiografi verkar vara jävligt bra.

Nu blir det något avsnitt av Desperate Housewives och te!!
// XO

Kommentarer
Postat av: Anki
2010-04-20 @ 23:07:41 URL: http://egoanki.blogg.se/

hm svart och vitt funkar utmärkt =) kan inte bestämma mig om ett porträtt av tarantino eller nån av hans karaktärer.. och vilken karaktär..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!