Ett litet musiktips..

Jag har alltid igång shuffle när jag spelar mina spelningslistor på Spotify och ibland får man en och annan AHA!!-upplevelse. Som nu.. You've gotta love T. Rex!! Sjukt bra band och Marc Bolan var fanimej otrolig!!
Han gick dock bort alldeles för tidigt i en bilolycka två veckor innan han skulle fylla 30..
Men musiken lever kvar!! Jag har älskat deras låtar och speciellt Bolans röst sedan jag såg Billy Elliot första gången (filmen; där flera av bandets låtar spelas). Detta är "glad-musik" för mej!!


Kommentarer
Postat av: Ello
2010-04-25 @ 16:00:39 URL: http://retrofil.blogspot.com

det finns ju inte mycket här i världen som slår kombinationen billy elliot+marc bolan,t.rex!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!