Svininfluensa, matte och melankoli..

Idag är jag sjuk.. förkyld.. hypokondriker som jag är är jag jätterädd för att det skulle kunna vara svininfluensan med.. Men jag överreagerar nog..
Grejen är att det blivit en sån stor grej av det hela.. med alla affischer överallt om att man ska tvätta händerna noga och ofta, hosta sej i armvecket och grejs.. och Sverige är la det enda landet i världen som köpt in vaccin mot svininfluensan till hela befolkningen x2 och hela fadderullan?? Inte konstigt att man blir lite rädd!!

Idag känns det verkligen som att hösten är på väg.. det är lite jobbigt.. Såhär första 2-3 veckorna av hösten är jag lite orolig av mej.. alltid.. för på hösten dör allt ut. Festerna, det glada humöret, folket - allt försvinner. Jag däremot brukar vara precis som vanligt - förutom detta beteendet första veckorna då. Det är som att man går och väntar på en stor förändring.. man är väldigt på sin vakt - man vet att det kommer bli annorlunda, men man vet inte på vilket vis. Jag får oroskänslor och klättrar på väggarna..
Men om några veckor lugnar det ner sej.. det gör det alltid. Jag tycker om hösten.. men favoritårstiden är ändå vintern.
Jag älskar att gå ut på promenad en vinterdag (förutsatt att det inte är halt) i tjocka vinerkläder (jag tycker väldigt mycket om just vinterkläder), känna och höra snön knarra under fötterna och sedan när man kommer in i värmen igen sätter man sej med tända ljus och dricker te eller varm choklad. Det är så härligt!!

Nu tänker jag räkna lite matte och mysa med te.. Dock försöker jag hitta andra, lite roligare användningsområden för mina mattekunskaper.. Till exempel: Om alla mina vänner på Facebook skulle säga grattis till mej jämt fördelat under detta dygnet skulle det vara någon som skrev var 4.8:e minut.. Hur många vänner har jag på Facebook då?? (Detta räknade jag ut imorse då jag hade lite färre vänner med.. Mowha!!)
Ja, det är min 21:a födelsedag.. och jag säger er en sak - det märks ingen skillnad alls från igår till idag!!

Mina presenter bestod av en betald bredbandsräkning och en biljett till Alice Cooper i Göteborg den 14:e december!!<3

Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-09-07 @ 14:52:45 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Krya på dig :)

Postat av: Anki
2009-09-07 @ 18:29:08 URL: http://egoanki.blogg.se/

fan va gött! :) alice cooper är ju bäst =) jag är med förkyld, lite jobbigt här i värnamo, vi fick inte åka på studiebesök i visingsö, de ville inte ha oss där pga av svininfluensan xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!