Fy faaan vad jag längtar tills imorgon!!

Idag gick jag till skolan igen.. kämpade med matten hela förmiddagen - det går inte framåt..
Läraren kallade in mej på hennes kontor för ett samtal.. "Här kommer det.. frånvaron igen.." tänkte jag och blev chockad då hon istället för att nämna frånvaron undrade om jag var blyg av mej - för jag inte hördes på lektionerna. Hon undrade också om jag inte kommit in i klassens gemenskap och varför det var så.. Jag vet inte. Det har bara blivit så. Jag har inte direkt gjort någon ansträngning för att "vara med". Jag pratar visst med folket - men umgås inte så värst mycket..

Jag fick vänta från 12 tills halv 3 på bussen.. det var segt.. jag satt och ritade lite.
När jag kom hem fikade jag med mamma en stund och sedan har jag städat.. och städat och städar fortfarande!!
Nu är det rätt fint på rummet, men jag går ändå och plockar!!

Imorgon har jag bara två lektioner - näringslära och samhällskunskap. Slutar vid två - då hämtar morsan mej och sen kör vi till Halmstad där vi ska gå lite i affärer, fika och slutligen hämta Dan.. OCH LINUS!!
Det ska bli så jäkla skönt att träffa honom igen. Vad jag har längtat!! Denna veckan har varit riktigt jobbig faktiskt.. Det blir så ibland - men jag tror dock att det varit mitt höst-humör som gjort att allt verkat tungt (inte bara avståndet mellan mej och Linus - det har varit så mycket annat med som nästan varit mer påtagligt!!). Och tänk då hur överlycklig jag kommer vara när han faktiskt kliver av tåget imorgon!! Kanja på små moln!!
 Vi har en hel del planerat inför helgen med. Imorgon ska pappa bjuda på grillat sedan blir det eventuellt bastubad.
På lördag ska vi till Teboden och fika, äta tortillas på eftermiddagen (Linus favoriträtt) och på kvällen ska vi till Parro och Baggen med utgång i Markaryd senare. Ska bli riktigt spännande att se hur de har det i lägenheten!!
På söndag kommer några från släkten hit för att fira min födelsedag lite i efterhand.. har inte riktigt koll på vilka, men roligt att de får träffa Linus i alla fall!!

Nej, nu ska jag fortsätta med städningen!!

// XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!