Om längtan och andra betraktelser - i sömnigt tillstånd.

Jag har helt sjukt ont i halsen. Har haft det nu i tre dagar.. det känns som att strupen bara blir mer och mer svullen. Snart blir det väl som att andas med ett sugrör.. - innan jag trillar ihop av syrebrist då alltså.

.. jag har funderat på en sak med.. varför kan en händelse som just inträffat kännas så himla avlägsen nästan direkt efter??
Jag tog tåget hem från Vänersborg på söndagseftermiddagen. Men ändå känns det som minst en vecka sen!! - och det är alltid likadant!!
.. men när jag funderat ett bra tag tror jag att jag kom på något.. man säger ju att när man har roligt går tiden alltid för snabbt.. tänk om den överflödiga tiden kommer ifatt en strax efter det roliga är över?? Att all överflödig tid samlas efter slutet?? Alternativt att då något roligt är avslutat går man tillbaka till den normala tiden - men har vant sej vid den snabba - så när en stund förflutit har man samlat på sej en massa tid man inte först var medveten om fanns??
Hursom längtar jag en massa tills nästa gång vi träffas!! .. och egentligen är det nog mest det känslan handlar om.. Längtan efter att ha den man älskar nära.
Och det är nog det jag full av nu. Längtan och.. lite förväntan också - fastän jag redan vet att nästa gång vi träffas kommer bli minst lika underbar som de andra gångerna..
Nej, nu vet jag!! Det jag är mest full av är lycka!! (.. och att längta efter någon tillhör egentligen denna typen av lycka..)
Ja, FY FAN VAD JAG ÄR LYCKLIG!!
Jag fick höra för någon vecka sedan att jag förtjänade att vara såhär lycklig. Då tänkte jag inte så mycket mer på det.. men nu - när jag tänker lite på hur saker har funkat (eller rättare sagt inte funkat) innan.. då kanske det faktiskt är sant ändå. Jag förtjänar det här.
Det känns samtidigt väldigt överväldigande och lite väl vågat att säga att man förtjänar en sådan underbar persons kärlek. Men jag gör det.
Jag känner mej trygg och säker för att jag vet att vi vill samma sak. Och den känslan är helt ny för mej.

Oj, oj, oj vad jag kommit fram till saker ikväll.. om det nu är det jag gjort XD
Så nu ska jag sova en skvätt!! Gonatt!! =)



Kommentarer
Postat av: parro
2009-09-23 @ 13:21:49 URL: http://parro.blogg.se/

Jävla massa bra saker du kom fram till! :D

Förresten, jag har utmanat dig på min blogg ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!