You had me from "Hello".

Idag är det ett halvår sedan Linus skrev till mej på Helgon för första gången.
På min presentation stod något så torftigt som "Simma inte över ån innan du grävt en grop".. i brist på annat att skriva om sej själv drog man till med något knäppt och tokroligt som inte alls hade något med mej att göra.
Och för exakt ett halvår sedan gick jag in på mitt rum på Kobbarna efter kvällsmaten, loggade in på Helgon och såg, bland de andra nya gästboksinläggen från killar som antingen kommenterade min byst eller körde med den vanliga "tja. läget?" (samt några enstaka fall av killar som faktiskt kommenterade mitt utseende i sin helhet), ett annorlunda inlägg. Det var inte något någon annan skrivit förut.. Visst, det var ett väldigt enkelt inlägg.. kanske inte mycket att svara på, men det var som sagt annorlunda. Så medan jag raderade alla inlägg från andra killar behöll jag detta - och tyckte till och med det nog kunde vara värt att svara på.


Efter några få oseriösa inlägg om gropen Linus skulle gräva kom vi in på att prata om annat. Som vanligt skriver jag ofta väldigt långa meddelanden och Linus bad mej lägga till honom på msn så vi kunde prata där istället. Jag brukade aldrig lägga till killar på msn.. men han la jag allt till!!
Sedan dess har vi pratat med varandra på något vis varje dag (om man bortser från dagarna han var på Sweden Rock). Jag märkte snabbt att han var en trevlig kille som var lätt att prata med om allt mellan himmel och jord.
Men ska jag vara ärlig trodde jag inte vi skulle träffas i verkligheten.. och när vi pratade om att träffas inledde jag alltid samtalet med "om".

I mitten av sommaren sa vi dock att vi skulle träffas - när båda hade tid (och däromkring hade jag väldigt lite tid över..; men fortfarande var jag inte säker på att det skulle bli av).
Så en dag då jag satt hos Frida messade Linus för att berätta att han beställt biljetten hit och ja, resten kan ni ju läsa om i bloggen =)
Jag har alltid varit skeptisk till att träffa folk via internet - och Linus är den första jag faktiskt träffat på det viset. No regrets though - det blev ju riktigt lyckat!!

Jag har aldrig tyckt så bra om någon som nu.
Och jag mår bättre än på mycket länge.
Linus gör mej lyckligare än någon annan.
Jag älskar honom som fan!!<3


.. en liten reflektion med - nu när det står att jag är upptagen på Helgon är det aldrig någon främmande kille som skriver till mej längre.. Så jäkla skönt!!

Kommentarer
Postat av: shibby
2009-10-16 @ 20:25:04 URL: http://metrobloggen.se/shibby

internet kan allt vara bra ibland ;)

Postat av: Johanna
2009-10-17 @ 11:26:49 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Långdistansförhållanden är så mysiga tycker jag. :>


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!