Understimulerad..

Fy faan vad skönt att ha sovit ordentligt inatt!!
Jag har fortfarande djävulskt ont i ryggen, men annars mår jag rätt bra.
Har druckit te framför Ellen nu och funderar fortfarande på vad jag vill äta till (sen) frukost..

Inatt låg jag och funderade lite.. det negativa med att läsa psykologi (vilket jag tycker är rätt roligt) är att man till slut börjar analysera sej själv. Till slut känner man igen sej i allt!! Och det är inte ofta något faktiskt stämmer in på en själv.. man inbillar sej helt enkelt.
Men en sak kom jag fram till: Jag är understimulerad. Därav mina humörsvängningar och nedstämdhet. (Samt att det är höst och jag normalt är lite deppig då.)
Men seriöst - jag gör inte jättemycket vettigt om dagarna. Visst, det är underbart att sitta och dricka te framför filmer, lyssna på musik och snoka på Facebook eller ligga på soffan och läsa chick lits hela dagen - men är det värdefullt?? Ibland kan det vara det - att bara få vara för sej själv.. men jag är alltid för mej själv på vardagarna nu.. och det som kunde varit värdefullt är inte så värdefullt längre..

Jag har höga förhoppningar inför lovet i alla fall. Det kommer bli svinroligt - och då har jag mycket att göra!! Jag behöver verkligen lovet. Lite för att ta igen mej - men mest för att roa mej. Jag behöver mer roligt i höstmörkret.

.. nu kommer jag motsäga mej lite själv dock. Jag tänker nu dricka te framför Mångalen och sticka.. men jag har velat se filmen ett bra tag nu - och efter det tar jag itu med dagens att göra-lista:

  • Packa inför Stockholm
  • Eventuellt beställa lite tågbiljetter
  • Städa
  • Se Grey's Anatomy
  • Måla (om jag orkar - jag vet inte än)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!