@ home..

Nu är jag hemma från en riktigt rolig helg i Stockholm!!
Vi hoppade på Swebus i Markaryd vid två - och var framme i Stockholm vid åtta på kvällen. Vi tog tunnelbanan till Mörby - där Ankis mammas kompis, Lisa, bodde. Där väntade varm mat på oss (pasta med svampsås - något av det godaste jag ätit på länge!!).
Sedan gjorde vi oss i ordning lite för vi skulle ut vid Skanstull med Pedersen och Peter.
Hogge och Fredde var där med - och så träffade man lite nytt, trevligt folk.
Jag kommer inte ihåg vad det var för ställe vi var på, men vi kände oss lite malplacerade. Det var som stället tillhörde
"snobbarna under snobbarna". Det var rätt stort, med flera barer, en glasbur folk kunde dansa i och vip-områden man kunde sitta i. Vi hamnade där bland de finare och hade rep för ingången till vårt "bås" - på vad som visade sej vara en 20-årsfest för någon jag och Anki trodde hette Ankan - men som egentligen hette Akam. Folk bjöd hejvilt och kom in
med stora isfyllda skålar med öl. Rätt häftigt, och det var trevligt som tusan.. men som sagt - vi var malplacerade..


I lördags gick drog vi ut på stan för att shoppa. Jag hittade inte något jag ville ha dock..
På kvällen tog vi tunnelbanan till Hovet. Det var rätt lång kö framför (men betydligt längre bakom) och det snöade endel på oss. Men väntan var inte farligt lång.. vi kom in och ställde oss framför scenen (vi kom rätt långt fram).
Förbandet var, till min stora förvåning, The Horrors - som varit med i ett avsnitt av Mighty Boosh!! (Då Vince ska vara med i deras band - men får bara vara med ifall han kommer i ett par ytterst tighta stuprörsjeans.)
De var helt okej.. men under tiden de spelade kunde jag inte tänka på annat än hur himla snygg Faris Rotter var och på vilket himla udda band det egentligen är!! Ingen av dem är lik den andra!!
Men som sagt - helt okej!!




När Muse sedan ställde sej på scenen blev folk som galna!! Alla skrek och stämningen var på topp.
Medlemmarna i bandet höjdes upp på varsin hög plattform och jag hade gåshud. Fan vad mäktigt det var!!


Setlist:
1. Exogenesis: Symphony, Part 1: Overture
2. Uprising
3. Resistance
4. New Born
5. Map of the Problematique
6. Supermassive Black Hole
7. Guiding Light
8. Interlude
9. Hysteria
10. United States Of Eurasia
11. Cave
12. Unintended
13. Undisclosed Desires
14. Starlight
15. Plug In Baby
16. Time Is Running Out
17. Unnatural Selection

Encore:
18. Stockholm Syndrome
19. Knights of Cydonia (Harmonica intro)

Jag klarade dock inte av att stå kvar så nära mitt framför scenen, så jag drog mej åt sidan (vilket var bättre då jag såg skitbra och slapp dö..) efter de spelat Uprising.
Då jag tagit mej ur folkhavet stötte jag på Anki - som inte heller klarat att stå kvar.

Hela konserten var så galet bra!! Helt klart en av de bästa jag varit på!!
Och de låter till och med bättre än på skivan live!! De spelar och sjunger som gudar!! Helt fantastiskt!!

 


Efter konserten drog vi till Rocks på Mariatorget för att ta några öl och snacka om konserten.
Det var en riktigt trevlig pub, bra folk och skitbra musik!! Här kände vi oss mer hemma än på stället vi var på kvällen före!!
Vi skrattade gott åt några killar bakom oss i kön när vi skulle in med. De var uppenbarligen snobbar och vart sura på några glamrockare som gick in. "Det är klart de får gå in före - de äger ju stället. Fan - om man skulle bli hårdrockare och se allmänt cp ut!! Då är man ju kung här!!"
Det ska många människor till att göra en värld.. snobbar kunde man dock vara utan!!



Igår tog vi det väldigt lugnt. Kollade på filmer på förmiddagen och åt ute innan vi drog in till centralen - och kom i god till till tåget. Allt flöt på skitbra!! Jag är stolt!!
Och det var riktigt skönt att komma hem igen!! Efter att ha suttit och pratat kort med mamma, pappa och Dan igårkväll sprang jag nästan upp och satte igång datorn - för att snacka med Linus på Skype..<3 Vad jag hade längtat!!

Idag har jag tagit det väldigt lugnt.. stickat lite och kollat på Knowing med Nicholas Cage. Helt okej film!!


Kommentarer
Postat av: P
2009-10-26 @ 18:49:45 URL: http://pfuck.blogg.se/

Jaa, dom var inte alls fula..dock lite dyra ;P

Verkar som att ni haft en jävligt bra helg, minst sagt! :D

Postat av: Johanna
2009-10-26 @ 21:24:29 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Kanja! Du ringde aldrig under Starlight :(:(:(:(:(

Postat av: Anki
2009-10-27 @ 11:24:10 URL: http://egoanki.blogg.se/

jävla bra beskrivning om vår fina helg, jag länkar den till min blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!