Om pappas studier, julen och andra betraktelser..

Jag har näääästan sett hela Antichrist nu. Den är inte så bra..

Familjen kollar på någon Johan Falk-film, men jag pratade hellre med Linus än kollade på den nu..

Annars har jag inte gjort så mycket idag.. stickat lite, umgåtts lite med familjen, kollat på film, läst bloggar och letat reda på Becoming Jane - ty pappa ska viga hela morgondagen åt Jane Austen då han ska skriva en uppsats om henne i Svenska.
Jag tycker om den filmen, men har inte sett den på ett bra tag, så jag tror minsann jag ska se den med farsan imorgon!!
 Pappa har blivit grymt seriös i skolan nu!! Han tar verkligen hela denhär högstadielärar-grejen på allvar!! Det är ju bra i och för sej.. men han kommer hem nästan dagligen med något han fått MVG med en stjärna i kanten på och går runt stolt som tuppen. Han ber en läsa och granskar en helatiden för att avläsa vad man tycker..

Och ikväll kunde jag inte hålla mej längre!! Jullängtan är väldigt stor och ja.. Jag var helt enkelt tvungen att sätta upp julstjärnan!!

Så nu lyser den så fint i fönstret!! =)
Vid middagen ikväll berättade jag att jag kanske firar julen med Linus och hans familj i år. Pappa blev nog rätt chockad.
Jag har pratat om det med mamma innan och hon var väl införstådd med att förr eller senare kommer dagen då jag inte firar julen hemma..
Pappa trodde väl att jag alltid skulle fira hemma?? Men nu vet han hur läget är.
Och egentligen, den enda regeln vi har i släkten vad gäller julen är:
Ingen ska sitta ensam.
.. och pappa kommer ju inte vara ensam - de firar med släkten som vanligt.. jag är dock inte med i år..

.. men jag förstår honom lite med - för oss är julen helig. Den firas alltid med familj och pappas släkt på kvällen (mormor hälsar vi på på dagen) och vi har våra egna traditioner och det är alltid roligt som tusan!!
 Det har dock inte alltid varit så - när jag var liten fick man helatiden åka runt till alla pappas släktingar på dagen (stress) och på kvällen firade vi alltid med mammas sida av släkten (något som inte var helt lyckat för oss barn - då julen gick ut på mat, vuxenprat och tomten som alltid kom försent - då hälften av barnen sov). Så kom en dag ett tag innan jul då pappa sa att han skulle vilja uppleva i alla fall en jul till med sina föräldrar medan de var i livet.. vilket vi (Dan och jag) förstod - men inte riktigt ville.. dock firades julen det året med pappas släkt - och det blev så jäkla roligt att vi inte kunde sluta fira med dem.. så har det varit nu i lite över tio år och mönstret har inte brutits en enda gång. Hela vår familj har alltid varit på plats.
Sure - det är väl lite tråkigt på ett sätt. Men jag vill verkligen fira med Linus i år. Och lite omväxling dör ingen av - julen återkommer ju nästa år!!

// XO


Kommentarer
Postat av: Anki
2009-10-19 @ 17:59:51 URL: http://egoanki.blogg.se/

åh så fint! :) jag vill oxå.. :´( äger dock ingen julstjärna en.. vill hitta den perfekta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!