Helgen:

Jag har haft en väldigt bra helg!!
Problemet med dagarna man väl träffar Linus är att man har så himla mycket inplanerat!! Man vill hinna med så mycket som möjligt - som man inte kan göra annars!! Jag blir stressad och känner av allt som kommer med det (illamående, huvudvärk, yrsel osv..). Jag blir väldigt avtrubbad.

Trots detta var dock helgen underbar!!
På fredagen åkte jag, mamma och pappa till Halmstad efter skolan. Där gick föräldrarna iväg för att julhandla och jag mötte upp brorsan och gick och fikade med honom.
Efteråt blev det Luftslottet som Sprängdes på Röda Kvarn. Riktigt bra film (precis som de föregående)!! Rekommenderas!!
Vid nio hämtade vi upp Linus på stationen. Så skönt att få hålla om honom igen!!
Vi åkte hem, åt, kollade på Änglar och Demoner och somnade gott.

På lördagen åkte mamma, Dan, Linus och jag till Gräddhyllan för att fika. Andra gången jag var där - och det är riktigt mysigt!! Jag får dock helatiden flashbacks från när Sven bodde där och de galna festerna man varit med om XD
På eftermiddagen började vi bygga pepparkakshus (eller rättare sagt pepparkaks-satanistkyrka).. det tog en jäkla tid och hux flux var det dags för mat och sedan den årliga julchocken med familjen!!
Årets film blev Tomten är far till alla barnen.. sedan några avsnitt av Itzhaks Julevangelium.




Igår byggde vi klart det förbannade pepparkakshuset. Linus mekade lite med sin cykel. Vi gick ner och kollade på julskyltningen (och jag blev lika underväldigad som alla föregående år). Träffade några jag kände och fick en låt tillägnad mej på R1 av Arja och Tony..
När vi kom hem lagade jag roasted christmas veggies à la Jamie Oliver och på kvällen såg vi ett avsnitt av Mighty Boosh!!



Imorse tog vi bussen till Markaryd vid kvart över 6. Jag gick bort till skolan och Linus åkte vidare till Halmstad.
Fick ett jättefint mess strax efter han åkt och blev väldigt rörd. Han är fin, han.. min Linus.. =)

Skolan var seg. Somnade ett flertal gånger på samhällskunskapen. Skapandet var inställt idag i alla fall - så jag kom hem lite tidigare.

Så det var helgen och måndagen i korthet.. Ni får ursäkta att det var ett lite torrt inlägg.. jag är grymt trött och dekorerar inte texten med en massa överflödiga saker - utan är saklig ikväll..
Hursom var det en väldigt fin helg =)

Jag älskar Linus<3

Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-11-30 @ 23:51:23 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Tycker själva hösten är mysig gällande naturen. Men när det kommer till att vara människa under hösten är det inte lika mysigt, haha. Vi människor är dystra av oss. :/ Tacka gudarna för värmeljus, bra filmer och täcken&kuddar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!