".. 24 år och bor i Vänersborg.."

Vid kvällsmaten:
Kanja: Men ni skulle ju springa femdagars 2012!! Blir ni borta bara fem dagar då eller mer??
Pappa: Det blir nog en vecka..
Kanja: SÅ LÄNGE!?
Pappa: Kanja, då tror jag knappast du har ont av att vi är borta i en vecka eftersom du är 24 år och bor i Vänersborg.
Kanja: VA!?

Snacka om att ta saker för givet!! Jag har väl aldrig sagt att jag ska bo i Vänersborg?? Och ja, jag ser gärna att jag flyttat hemmifrån när jag är 24, men hur kan man veta det säkert?? Speciellt nu då arbetslösheten ser ut som den gör.. Valår nästa år - och hur det än går kommer vi få ytterliggare 3 dåliga år tills året innan nästa val då vinnarblocket vänder allt det dåliga till bra - för att det är det sista väljarna ska komma ihåg och därmed rösta på dem igen!!
Jag hoppas verkligen jag får jobb när jag pluggat färdigt. Och jag är minsann inte så kräsen.. men jag ser med en pessimists ögon på de närmsta åren.

Ikväll har jag kollat på Elektra. Den var rätt bra.
Jag duschade också i iskallt vatten (inte att rekommendera).
Nu ska jag blåsa håret och dricka te.. sedan gör jag nog mej i ordning för sängen - börjar tidigt imorgon..

// XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!