Du har utstrålning, det är sällsynt.

När jag vaknade imorse och gick in för att kolla min Facebook hade Kristoffer, en jag träffade på Öland, skrivit. Jag hade innan skrivit till honom att jag hade en film där han sa att jag var den coolaste tjej han någonsin träffat. Han svarade: Du har utstrålning, det är sällsynt..
Snacka om att man blir glad för en sådan komplimang!! Jag har annars svårt att ta till mej komplimanger. Säger någon att jag är vacker fnyser jag. Det gör jag också om någon säger att jag gör fina målningar och liknande.
Utstrålning!! Det ordet innefattar väldigt mycket. Utstrålning är en egenskap jag värdesätter högt. Har man ingen utstrålning är man jävligt ointressant. Folk som saknar utstrålning är ofta partypoopers. Om man försöker föra ett samtal med dem är det som att prata med en vägg. Det spelar ingen roll hur bra man ser ut - utan utstrålning är man bara grå och tråkig - därför tror jag inte på skönhet utan utstrålning..

Skönhetsidealen är bara ett jävla påhitt.
Utan utstrålning är man NADA.


När man kollar på Bilddagboken har nästan alla lagt ut en bild på Michael Jackson idag. Dock skiljer sej texterna totalt. Folk skriver antingen R.I.P Michael Jackson eller så glädjs man åt att han är död. "NU KAN NI SLÄPPA UT ERA BARN IGEN".
På Facebook är i alla fall alla mina vänner ledsna eller neutrala till hans död. Jag är rätt glad att de inte skriver det andra. Varför snacka skit om någon som är död??
Jag tyckte inte direkt om Jackson. Visst - jag tyckte om några låtar.. men med just honom var det svårt att hålla på min regel: Blanda inte ihop kändisars privatliv med deras jobb. Döm dem endast för vad de gör - inte för vem de är.
Jag köper att han hade en hudsjukdom.. och även om han inte hade det bryr jag mej väl inte om hur han ville se ut.
Dethär med Neverland och barnen.. Jag blev aldrig övertygad om att han gjort något. Folk kan anklaga folk för allt möjligt för pengar. Och det kom la aldrig fram några direkta bevis eller?? De flesta kändisar idag har dessutom varit med om någon skandal. Och jag tror knappast han är någon Gary Glitter. Nej, för mej känns det bara som någon slags modern häxjakt.
När han nästan tappade sin bäbis över balkongräcket.. om han inte ville visa barnens ansikten - varför skulle han då visa barnet (men inte ansiktet) ändå?? Jävlig tur att han inte tappade barnet i alla fall.
Men är det något jag tror om Jackson är det att han måste varit väldigt olycklig större delen sitt liv.

MTV kör hans musik idag. Jag tycker det är rätt. Han har varit en inspirationskälla för många artister och har alltid varit en nyskapande musiker. Hedra hans livsverk - skippa skitsnacket.

Detta är min favoritlåt med Jackson. Vilken är din??


Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-06-26 @ 12:46:07 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Jag tror min är "Heal the world".

Postat av: Johanna
2009-06-26 @ 12:47:20 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Sv: Ja, fyfan. Det kändes så verkligt... vill aldrig känna sådär igen.

Postat av: carro
2009-06-29 @ 17:13:37 URL: http://carulinenilssun.blogg.se/

Det är också min favo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!