Min medborgerliga plikt..

.. Shit, fick för mej att det var idag man skulle rösta.. sprang ner och kollade almanackan - nej, det var imorgon.
(Ja, vi har det uppskrivet i almanackan - ty pappa sitter med och tar emot röster i skolmatsalen här i Strömsnäs.)
Men när jag fortfarande trodde att det var idag man skulle rösta skrek en röst inom mej: "JAG ORKAR INTE!!" - och jag funderade på allvar att skita i det hela.. "Woops, jag glömde!!"
Men sen kom en massa skuldkänslor krypande. "Klart du ska rösta!!", "Det är din medborgerliga plikt!!". Ja.. det är självklart jag ska rösta!! Hallå eller?? Jag har väldigt starka politiska åsikter - och om jag inte röstar har jag inte så stor rätt att ge uttryck för dem längre. Det är inte det stora valet - men det är ett demokratiskt val. Klart jag ska lämna min röst. En röst hit och dit?? Kanske det. Men det är min röst!! Jag äger den!!
Jag är dock inte insatt i detta valet alls. Så nu tar jag en paus från allt - och pluggar. Gick in på EU-valets hemsida.. men det verkade sjukt krångligt - så jag ska bara skumma igenom den lite. YouTube blir räddningen denna gången. Partierna har ju informationsfilmer man kan hitta där. Dock har Piratpartiet och Sverigedemokraterna flest klipp där.. men men.. jag får leta upp vänster-partierna. Och YouTube kanske känns lite oseriöst när det gäller ett sånthär val - men det är det inte. Det gäller bara att hitta rätt. =)

(Fan.. nu får jag en massa mess igen.. GAAAH!! GET LOST!!)

Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-06-06 @ 15:40:01 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Haha, är du poppis, Kanja? :D

Postat av: Kanja
2009-06-06 @ 15:51:50 URL: http://kanja.blogg.se/

Du, jag är nog poppis bland folk jag inte vill vara poppis hos!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!