Äntligen tisdag!!

Jag har sovit väldigt dåligt inatt. Somnade vid 5-tiden imorse. Vaknade många gånger efter det.. till slut vaknade jag helt strax efter elva. Har dock inte gjort mycket vettigt sen dess. Druckit cappuccino och kollat klart på andra National Treasure-filmen (jag glömde helt av att kolla klart på den).

Ringde i och för sej morsan och planterade min nya idé om hur jag kan få se Eddie Izzard i december =)
Mamma och jag var och kollade på Jonas Gardell för några år sedan - och det var faktiskt jättetrevligt. Vi gör inte mycket bara hon och jag. Det var den gången och en gång då vi åkte till London. Framöver har vi bara planerat att vi ska till London igen näst-nästa sommar (har jag för mej).
Mamma är inte så bra på engelska - men Izzard är inte så svår att förstå med sina gester och ansiktsuttryck. Det är inte så avancerat ändå. Och han är ju faktiskt skitrolig. (Hon har inte en aning om vem han är.)
Jag frågade mamma om hon och jag inte kunde åka och kolla på honom i Malmö - och att jag fick biljetten som födelsedagspresent.
Det är dessutom ingen risk att pappa eller Dan följer med. De följde inte med på Gardell (de är homofober - som så många andra jag känner.. - jävligt förlegat..) och Izzard är transvestit.. (jag tror de har något emot transvestiter med - även det är jävligt förlegat..)
Mamma lät lite sugen faktiskt. Hoppas hoppas!!

Nu ska jag försöka hitta min "August Rush"-film.
Om ni inte sett den borde ni verkligen göra det. En helt underbar snyft-film!!
Handlar om en pojke vars föräldrar inte vet att han finns. Hans mamma och pappa träffades en gång - både musiker.
Mammans egen pappa lurar henne att hon fått missfall - och lämnar bort sonen så hon ska fortsätta med musiken.
Till slut får mamman reda på att hennes son inte dog och gör allt för att hitta honom. Under tiden försöker pappan (som inte vet om sonen) att hitta mamman. Och sonen lär sej göra musik för att hans föräldrar ska hitta honom. Och musiken i den är verkligen sjukt bra!!



Detta är min favoritscen: Pappan och sonen träffas och spelar ihop utan att veta att de faktiskt är far och son.



Sven messade just. Tydligen ska vi på bilbingo idag =)

Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-07-07 @ 15:10:13 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Den filmen är så jävla fin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!