Svar på tal.

Pappa och jag bråkade idag. Han började gorma på mej när jag stod och diskade.

Nu ikväll vid matbordet (middagen; hela familjen samlad) sa pappa: Dan ska till farfar och klippa gräset imorgon. Så då får du dammsuga och torka golvet här hemma innan mamma kommer hem.
Jag sa: Tänker du skrika på mej imorgon igen??
Han: Inte om du gör det.
Jag: Fast idag när du skrek gjorde jag faktiskt redan det du bett om.
Han suckade och sa: Ja, när det var en timma kvar tills mamma kom hem!! (vilket enligt honom var försent) Jag förstår nu att vi ställer orimliga krav på er.
Jag: Ja.. och du låter oss aldrig glömma det heller.
Han: Men ni får ju förfan hjälpa till lite härhemma. Det är ju fan att man ska behöva be er om allt!! Kan ni inte göra något spontant någon gång??
Jag: Eller så är det så att ni inte märker det vi gör spontant.
Han: Så kan det givetvis vara. Skriv en lista på vad ni gör spontant så ska vi se till att uppskatta det ni gör lite mer.
Jag: Jag kan ta ett exempel redan nu. De kvällarna då du "somnar" på soffan. Vem tror du det är som plockar undan dina ölburkar och glas egentligen??
Han: .. .. det kan jag säga att det behöver du inte göra.
Jag: Nej - det sa mamma också då jag berättade för henne.

Det kan inte vara lätt att vara idiot när Kanja är i närheten..

Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-07-09 @ 12:33:29 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Jag har också en far som inte ser mig (på sådana vis - på alla vis)...

Postat av: Mimmi
2009-07-10 @ 11:54:08 URL: http://pinkcloud.blogg.se/

naw...! Sådana är mina föräldrar med!



Så du tror inte på medium? :) Prova ska du få se X) Du kommer köpa det rakt igenom :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!