.. om att bli gammal och andra betraktelser..

Blev inte Gräddhyllan idag.. mamma fick inte tag på mormor.
Dessutom fick pappa köra farfar till akuten imorse.. blod i urinen.. är kanske inte jättefarligt - jag vet inte.. men det ska ju inte vara så.. vi har inte hört något nu på fem timmar eller något.. men det går nog bra.

Fy för att bli gammal.
Fast jag tänker nog mer på livskvalité än själva åldern.. det finns ju faktiskt  äldre som mår bra också!!
Farmor och morfar var dock väldigt sjuka de sista åren. Och farfar har länge varit skröplig. =/
Undantaget är mormor. Hon mår såvitt jag vet bra.
Och så tänker jag på igår när jag och Frida zappade mellan TV-kanalerna och kom in på "Lotta på Liseberg". Sven Bertil Taube skulle uppträda.
Kanja: "ÅH!! Jag älskar honom!! Han är så snygg!!"
Frida: "Ööööhh??"
Kanja: "Du!! Du skulle se honom när han var ung!! Och även nu har han fina drag. Han är nog rätt gammal - men han ser ut att må väldigt bra ändå!! .. han liknar din morfar lite.." (.. Det sista lät väldigt dumt - men Frida får ta det som en komplimang!!)

Dan gör gelé.. farmor brukade alltid göra det när hon levde. Men efter farmor har det inte funnits någon som gjort gelé.. förrän nu!! Dans gelé smakar nästan som hennes med.
Farmor var bäst på att laga mat. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!