Kameliadamen

NU har jag sett klart på Kameliadamen.

Fan vad smart man är ibland (från msn):

Kanja säger:

Den påminner lite om Moulin Rouge^^

Hah!! Fan vad konstigt att den påminner om den då.. Moulin Rouge baseras på operan La Traviata - som är samma historia som Dumas "Kameliadamen".

- DÄRFÖR har man Wikipedia som förstasida.

Det var även därför jag grät som ett barn i slutet. Jag borde ha läst på bättre. Jag lipar som fan i slutet av Moulin Rouge.. - och nu även i slutet av Kameliadamen.
Men den var sjukt bra!! Jag gillade den!!
Och nu inser jag att jag borde verkligen ta och kolla igenom alla mina gamla filmer igen. "La Strada", "Pygmalion", "Intermezzo", "Gasljus", "Trollbunden" &.c.
Det var kanske inte bättre förr - men det var minst lika bra.. kanske på ett annat sätt dock.
Mer censurerat. De spelade mer på det psykiska än det fysiska - och var inte så jävla blurriga med att få fram ett budskap.


"Kameliadamen" rekommenderas varmt.


Kommentarer
Postat av: Anki
2009-07-07 @ 22:07:08 URL: http://egoanki.blogg.se/

åh om molin rouge baseras på den så måste jag se den =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!