Julavslutning och finbesök.

Idag var det julavslutning i skolan.. när jag kom dit lekte jag anarkist ett tag och klottrade på whiteboardtavlan för skolinfon framför rektorn (som bara tittade surt på mej).
Det var nästan uteslutande AMP:are som uppträdde på själva avslutningen. Jag sa högt att jag trodde jag hamnat fel - jag skulle ju på hela skolans avslutning!!
Drog hem rätt tidigt i alla fall. 

På bussen hem träffade jag min vän Mattias, som frågade lite finurligt om jag och mina föräldrar var hemma idag. Jovisst - på eftermiddagen skulle vi vara hemma.
Det visade sej att Mattias hade köpt julklappar till min mamma och pappa.. men de var också de enda han köpt julklappar till i år!! Pappa fick öl - stouts som jag blev väldigt avis på.. och morsan fick vin samt en skål och vinkaraff i samma serie som våra vinglas.
Jag tyckte detta presentutdelande var lite märkligt. Mattias hatar julen. Han hade endast köpt julklappar till mina föräldrar - som han bara träffat 2-3 gånger!! Jag trodde först han tänkte be om min hand men det visade sej att han helt enkelt bara tyckte om mina föräldrar!!
Så han var här några timmar nu på eftermiddagen och drack kaffe med oss. Riktigt trevligt. Som vanligt fick man reda på mycket nytt om honom - som att han bott i England i två och ett halvt år. Han flyttade dit för att jobba som proffessionell dataspelare och slutade som barchef.. Den killen har fanimej nästan gjort allt!! Han upphör aldrig att förvåna en!!


Kommentarer
Postat av: Mattias
2010-01-05 @ 23:04:22

Meh! Så ovanlig eller speciell är jag väl inte? Är ju som alla andra förvirrade. :) Men tack för att jag omnämns som "finbesök" :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!