Igår & idag:

Jag orkade minsann inte blogga igår.. jag var trött som en apjävel från Upplands Väsby när jag kom hem på kvällen.
Gick upp tidigt och åkte till Markaryd. Därifrån buss till Hässleholm och vidare med tåg till Lund.
Klassen kom fram vid 9.00 och vi gick till ett mysigt fik och drack kaffe (frukost).
Vid 10.00 var vi på Kulturen och fick en guidad tur om Ravensbrück, vilket var intressant och gripande.
Efter det släpptes alla iväg för att hitta käk. Jag och Joel frossade på all mat i våra matlådor på en bänk intill domkyrkan.. Kändes lite busigt eftersom frosseri är en dödssynd.
När vi ätit upp gick vi lite i affärer. Jag köpte en julklapp till Linus.
Klockan 13.00 var vi i domkyrkan på en ny guidad tur om symbolik. Det var rätt intressant det med, men jag ville bara hem.
Strax innan två hade vi en onödig samling utanför kyrkan innan vi fick ett kuvert med pengar kastat på oss av läraren som sedan sa att vi fick åka hem när vi ville. Öhumm.. okeeej??
Denna samlingen och all dålig planering gjorde att vi missade tåget som gick strax efter två. Jag hade läst på Öresundstågs hemsida att man även kunde åka till Hässleholm XX.42 varje timma och vi kom på nästa tåg.
När vi väl kom fram i Hässleholm hade vi missat bussen till Markaryd (på grund av att vi missade tåget innan det vi tog) och nästa buss skulle inte gå förrän en timma och en kvart senare. Fan.
Här passade tre i klassen som åkt med oss på att springa iväg för de hade sin bil i Hässleholm - trots att de noterat att vi missat bussen. De tog även kuvertet med pengar med sej och vi hade INGA cash!! Jävla puckon.
Vi var fem stycken som skulle till Markaryd. Två var verkligen tvungna att vara där innan fem (på grund av samhällstjänst och hämta barn på dagis) - och med nästa buss skulle vi vara i Markaryd vid halv 6.
Det hela slutade med att vi tog en buss till Vittsjö på biljetten vi redan hade och där fick Victorias bror hämta oss.
Vi kom i tid till Markaryd, men vi var då inte glada!! Jäkligt dålig planering. De flesta var inte vana resande och ingen av oss kunde Lund eller Hässleholm.
     Victoria körde mej sedan till Timsforsskolan. Där blev alla lite chockade av att se mej och efter någon minut hade jag en stor kopp kaffe i handen och fann mej själv pladdrande en massa med alla och fick hur många kramar som helst. Gud vad jag saknat dem!!
Eftersom det var julbasar denna kväll var det mycket stök och spring där. Jag blev snabbt utsedd till kvällens kameraman(/kvinna).
Basaren började med att förskolan och ettorna sjöng några sånger för alla. Det var sjukt mycket folk överallt och efter uppträdandet tog det inte lång tid förrän allt i marknadsstånden var slut!!
Jag träffade på en himla massa gamla elever med. Dem har jag också saknat!!
Och så träffade jag Figge och Rebecca. =)
Femmorna visade upp sitt Luciatåg med som var riktigt fint!!
     När jag kom hem var jag helt slut. Jag åt lite tomatsoppa, pratade snabbt med Linus och vid kvart över 11 sov jag som en stock.

Imorse fick jag gå upp rätt tidigt med. Fick skjuts med pappa till skolan och började dagen med matte. Mitt huvud var dock inte alls med idag och jag fick inte mycket gjort.
Efter förmiddagsfikat satt jag och Joel och jobbade med engelskan. Vi har fått i uppgift att berätta om jultraditioner i olika engelsktalande land och detta arbetet har visat sej vara väldigt tidskrävande. Vi trodde vi skulle bli klara idag, men vi kommer få jobba på vår håltimma och lunchen imorgon med!!
     11.50 tog jag bussen till Ljungby, mötte upp mamma och så fikade vi på Café 13 innan vi skulle gå i affärer.
Det var lite småsaker som skulle handlas. Lite julklappar, strumbyxor till nyår och sånt.
På Hemtex träffade vi mormor och blev hembjudna till henne på kaffe. Därefter åkte vi hem.
     Väl hemma gick jag och hämtade posten. Noterade snabbt att vi fått ett vykort och tänkte "har vi redan fått julkort??" - men kollade inte från vem det var.
När jag närmade mej huset såg jag att det inte alls var ett julkort!! Det var en söt hund på det och texten: "Saknar dig". Huh?? Kollade på baksidan och upptäckte till min förvåning att det kom från min älskade Linus!!
Fan vad glad jag blev!! Han är gudarar - min Linus!!<3



Nu ska jag snart Skypa med just pojkvännen, sedan hänga tvätt och efter det ska jag faktiskt sova!! Idag och igår har varit två händelserika, roliga och jobbiga dagar!!

Kommentarer
Postat av: Anki
2009-12-11 @ 17:42:57 URL: http://egoanki.blogg.se/

fan jag hade med blivit arg, dålig planering verkligen! och att dem bara stack med pengarna, suck!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!