Det är bara tisdag ju!!

Det känns som om det vore fredag idag!! Det enda i mina tankar är helg, helg, HELG!!

Vaknade imorse och var hyfsat pigg. Dock kändes det lite snopet - då jag bara somnat som en stock igår utan att ens ha krupit ner i sängen ordentligt eller sagt godnatt till Linus.
Steg i alla fall upp och gjorde mej i ordning med kaffekoppen fastlimmad i handen.
Pappa hjälpte Linus att beställa biljett till Alice Cooper med, så nu är det hundra att Linus hänger med. Lättnadskänsla igen - då det känns som att man har allt fixat.
(Och på tal om lättnadskänslor och att ha fixat allt - jag beställde fler julklappar igår - så nu är jag klar med alla till familjen och nästan med Linus också.)

Hursom åkte jag till skolan och började dagen lugnt med håltimma och förmiddagsfika.
Därefter hade jag coaching där vi pratade om gruppsammanhållning och till nästa vecka har vi utformat teambuilding-övningar som de olika grupperna får testa på resten av klassen.

Vi hade sedan engelska där vi pratade om fobier. Min största fobi är mörker. Jag är fruktansvärt rädd för mörker och är jättebra på att skrämma upp mej själv..
Då jag beskrev min fobi sa jag bland annat att under natten ska man ju sova och inte vara uppe och springa.. och det kanske är så att det är meningen att något annat ska "leva" under natten??
Då jag sa detta tjöt Bim till. Hon var också rädd för mörker och jag lyckades spä på hennes rädsla med min teori XD

Efter lunchen hade vi psykologi där vi skulle redovisa eventuella behandlingsmetoder och orsaker till olika fall vi blivit tilldelade.
Samtliga i min grupp var närvarande.. dock hade en glömt våra anteckningar. Note to self: Dela alltid ut anteckningar till alla i gruppen.
Det är väl i och för sej lätt hänt att man glömmer någon gång.. och jag blev inte ens irriterad. Det hade varit annorlunda om någon inte valt att dyka upp av oss.
Så fort det handlar om grupparbete tvingar jag mej till skolan.. det är väl både för min egen och andras skull. Andras för att de ska slippa göra grovjobbet och min egen för att folk inte ska se mej som en som åker snålskjuts.
Jag brukar oftast skita i om vad folk tycker om mej. Men är det befogat får jag ju faktiskt skylla mej själv lite. Och jag är livrädd för folks åsikter då de har grund för dem.
     I alla fall fick vår grupp vår redovisning framflyttad till nästa vecka. Jag hade helst haft den avklarad, men men..

Kören blev inställd idag på grund av AMP:arnas krogshow, så jag åkte hem tidigare.
Väl hemma pratade jag med Linus en stund.. han var så hemlighetsfull på grund av någon överraskning och plirade in i kameran sådär finurligt som bara Linus kan. XD

Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem, dricker kaffe och lyssnar på någon spelningslista i Spotify som Jonas la ut på Nylleboken. Riktigt bra!!

Och ikväll ska jag tvätta, plocka lite på rummet och sånt roligt. =/


Kommentarer
Postat av: Johanna
2009-12-08 @ 17:37:01 URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Håller med dig med att man ska dela ut anteckningar och kopiera papprena till samtliga i gruppen..

Postat av: Anonym
2009-12-09 @ 20:03:54

Bim?! Inte Bim vi känner eller en annan Bim kanske? I så fall inte, pluggar hon också?!! :P

Postat av: P
2009-12-09 @ 20:04:58 URL: http://pfuck.blogg.se/

Oj, namn och allt försvann, inte ovanligt! Det var i alla fall jag som skrev det där om Bim ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!