Väntan..

image112Sitter och väntar på att Russell Brand ska börja sända.. kan inte klockan bli tio snart?? Har i alla fall fått igång BBC Radio 2 på WMP nu - det är inte ofta man får det.. massa vajsing med mottagningen annars.
Fy vad dåliga program de sänder precis innan Brand börjar.. jag tror dock att Olle skulle gilla dethär programmet - rockabilly så det skriker om det^^

10 mins kvar.. men det kommer vara nyheter först - så det är lite längre ändå..


"Wives and Daughters" var förresten svinigt bra!! Loved every minute of it..
Undrar om boken liknar serien, för om man jämför med till exempel Jane Austen tyckte jag "Wives and Daughters" var väldigt avspänd jämfört med Austens böcker som är lite mer högtravande (inte i en negativ mening dock, men "Wives and Daughters" verkade vara mer down to earth.. jag har en teori om att förr, för att bli publicerad, skulle man hellre ha ett "fint", "poetiskt" språk än att vara rakt på sak. Austen har detdär fina, poetiska. Detsamma gäller för systrarna Brontë).
Jag är i alla fall väldigt förälskad i Austens böcker - och likaså Brontës (speciellt Charlotte Brontës).

Kanjas favoritböcker:
  • "Jane Eyre" - Charlotte Brontë (Den absoluta favoriten - fick jag ta med en sak till en öde ö skulle det vara "Jane Eyre"!!)
  • "The Phantom of the Opera" - Gaston Leroux (musikalen är baserad på boken och Leroux hävdade också att han hade bevis för att historien verkligen utspelats..)
  • "Pride and Prejudice" - Jane Austen (Vem kan motså Mr. Darcy??)
  • "My Booky Wook" - Russell Brand (Riktigt bra bok. Brand berättar om sitt liv utan att försköna eller hålla undan någonting. Brutalt ärlig..)
  • "Enmans-Tango" - Anthony Quinn (Favoritskådespelarens självbiografi - kan man ogilla den?? Men den är faktiskt väldigt bra. Om man bara levde ett hälften så fullt och händelserikt liv som Quinn vore man lycklig..)
  • "White Oleander" - Janet Fitch (Väldigt vackert skriven bok..)
  • "Bookends" - Jane Green (En mysig bok för en deppig dag!!)
  • "By Myself"/"Jag Själv" - Lauren Bacall (Bacalls självbiografi; jag grät av bara helvete första gången jag läste boken då hon berättade om Humphrey Bogarts död..)

Nu är det Russell Brand!! Öppnar med att spela "Children of the Revolution".. kan det bli bättre??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!