SKANDAL!!

Sundborns idyll attackeras av konstnärer
Vad händer med världen!? Vad är det för galningar som vill riva Carl Larsson-gården!? Dessa personer påstår att Carl Larsson och Karin skulle tycka det var en bra idé. De framåttänkare.. Detta ger jag inte mycket för. Jag tror inte att de skulle vela se sitt hem förstört. Dessutom är Carl Larssons konst och hans gård viktigt i Sveriges kulturhistoria. Och om man skulle riva gården och bygga ett museum där istället kan jag garantera att Sundborns turistliv skulle minska dramatiskt.
Förslaget att riva gården fick dock avslag och beslutet att inte riva det är det snabbast fattade i Falu kommuns historia.. (Överklagan är på gång.. idioti..)

Har upptäckt att jag verkligen behöver köpa nya kläder med.. nu är det hål i mitt favoritlinne också.. Attans!!

Bara tråkigt i Bullerbyn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!