Nyhetstorka..

Igår hände inte ett skit värt nämnas.. och idag är väl inte så mycket bättre.. inga knäppa nyheter på Aftonbladet.se, inte heller några världsrevolutionerande nyheter om vare sej Mighty Boosh eller Russell Brand.. illa..

Igår såg jag "Evil Woman" - rätt dålig film.. sen började jag kolla på "The Hours"/"Timmarna" - var så längesen jag såg den att jag inte kommer ihåg ett jota. Mamma fattade njet, men jag tycker inte den är så himla dålig.. konstig - ja, men inte dålig. Ska se klart den när jag kommer hem.

Läser bland annat "The Jane Austen Book Club" nu.. den är riktigt bra!! Men man ska nästan ha varit i kontakt med Jane Austens böcker (eller i värsta fall filmer; jag har antingen läst böckerna eller sett filmerna.. ska läsa alla böckerna nu när jag har dem i alla fall.. redan börjat på "Persuasion"..) för att förstå den. Går att göra alla möjliga kopplingar mellan karaktärerna i "The Jane Austen Book Club" och karaktärerna i Jane Austens böcker. Something to ponder.. Men det är ingen djup bok - och inte svår att läsa. Finns översatt till svenska med..

Tänkte precis gå och läsa i boken - men nu spelar de the Hoosiers - "Goodbye Mr. A" på Virgin. Jag stannar ett tag till^^


Kommentarer
Postat av: pao
2008-05-13 @ 13:31:10 URL: http://parro.blogg.se/

Hm, dom finns nog att få tag på på nätet om du söker på dom..bara små kortfilmer men rätt ok : )

Ja, dom har jag med sett! Älskar bara Vincent och speciellt Edgar Allan Poe <3

Ja, han gör underbara filmer..men den senaste gillade jag dock inte så värst mycket.

Postat av: pao
2008-05-13 @ 14:19:18 URL: http://parro.blogg.se/

jaa, de var den jag menade. Vet inte varför jag inte gillade den för jag älskar verkligen alla hans andra musikalfilmer..men denna gillade jag dock inte : s

Hm, de låter ju lite udda men jag tror han kan lyckas..alla hans filmer är ju helt underbara så varför inte : ) Han håller nog på med en del nya filmer nu har jag sett på imdb.com men dom är nog inte klara på ett tag framöver..längtar redan : p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!