Elizabeth Gaskell..

Känns som om det är söndag idag.. med jätteskönt att helgen inte är slut än.image110

Jag har suttit och kollat på "Wives and Daughters" större delen av morgonen. Såklart är det ett kostymdrama (är helt inne på kostymdrama nu - går i perioder detdär.. men nån gång om året kan man alltid räkna med att jag faller dit!!) Elizabeth Gaskell har skrivit boken. Jag har bara läst en bok av Gaskell - hennes biografi över Charlotte Brontë (som räknas som biografiernas biografi när det gäller böcker om Brontë..). Den boken var riktigt bra och jag har tänkt läsa mer av henne - men har helt enkelt glömt bort det.. så hittade jag "Wives and Daughters" som BBC-serie. BBC gör skitbra serier och eftersom det var Gaskell beslöt jag mej för att se om det var något för mej. Det var det nog i allra högsta grad!! Har bara sett ett och ett halvt avsnitt av fyra - men det är en skitbra serie.. måste lätt beställa lite böcker av henne nästa gång jag beställer från AdLibris!!

Efter jag kollat klart på andra avsnittet ska jag nog öva lite franska och lyssna på Russell Brand-podden från förra lördagen (som jag fortfarande inte lyssnat på..). Och ikväll är det klart Russell Brand på BBC Radio 2 som gäller!!
Rätt skönt att vara hemma fredag-lördag för en gångs skull..

Idag fyller Anki år också. Så se till att gratta henne =)

Tillbaka till TV:n!!<3

Kommentarer
Postat av: Anki
2008-05-03 @ 12:30:07 URL: http://egoanki.blogg.se

Hihi när du skrev söndag tänkte jag "men det är ju söndag" men det är det ju inte det är LÖRDAG :P Tack tack Kanja :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!