Varför, Kanja??

Har knappt kommit åt datorn idag alls.. pappa har fixat nån intro-tävling till en jobbarkompis..

När jag kom hem kollade jag på "Blue Murder at St. Trinian's" från 1957.. den var rätt kul =) Blev helt såld på St. Trinian's efter jag såg versionen från 2007.. och det finns ju flera filmer - så jag ska se alla!! Bara gamla filmer.. och så härligt morbida!!
Beställde en bok från Adlibris med Ronald Searles St. Trinian-teckningar med..
Läste att Searle inspirerades av skolan "St. Trinnean" i Edinburgh - där man praktiserade "the Dalton System/Plan", vilket innebar att eleverna skulle vara självständiga och få sköta sej själva - och därigenom också lära sej att ta hand om andra.. skolan var känd för att "eleverna gjorde som de ville".. Sån skola hade jag velat gå på =p

image62

Efter jag kollat på filmen såg jag ett avsnitt av "Svensson Svensson", käkade lite och gick elljusspåret!! Hela rundan igenom förbannade jag mej själv.. "KANJA!! - Det regnar för fan!!" och "KANJA!! Du är rädd för mörker!! Varför går du ut när du måste vända dej om var femte meter och kolla så det verkligen inte går någon bakom dej??"
Jag är grymt rädd för mörker^^ Men ut skulle jag!!

Och imorgon blir det författarbesök!! Laura Trenter kommer och hälsar på i Timsfors.. ska bli riktigt spännande.. förra året kom Solveig Olsson-Hultgren, och det var också riktigt kul. Men Laura Trenter är ju en legend!! Barnen älskar hennes böcker!! Är dock bara 4-5:an som får träffa henne.. och jag då såklart =) Skulle göra enkätundersökning, men ville så gärna lyssna på Laura Trenter också - och det var ju inte så mycket begärt. Ser verkligen fram emot det =)
Försov dej inte nu, Kanja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!