Sympathy..

Nu har jag ändrat lite på bloggen.. är relativt nöjd med hur den blev också.. tyckte iofs den var rätt fin innan med, men rosa är ju inte riktigt Kanja..image47

Blev inte att jag drömde att jag misshandlade James Bond inatt.. istället drömde jag bara hemskt.. drömde att jag gick till jobbet och så kommer Ola och några andra gåendes. De går förbi och Ola låtsas inte ens om mej.. när de gått förbi vände jag mej om och såg så sur ut som bara jag kan.. då vände sej Ola också om, kom fram till mej, skrattade och riktigt gose-kramade mej.. fast jag var mest ledsen för han ignorerat mej.. Lugn, Kanja.. det var bara en dröm.. JAG SAKNAR OLA!!

På tal om saknad.. låg och läste dikter av Emily Brontë igårkväll innan jag somnade (ja, något ska man väl läsa??) och läste en jättebra dikt av henne.. fick mej att tänka på hur jag kände det för några dagar sen då jag bara saknade alla (känner iofs fortfarande så)..

"Sympathy" - Emily Brontë

There should be no despair for you
While nightly stars are burning;
While evening pours its silent dew
And sunshine gilds the morning.
There should be no despair - though tears
May flow down like a river:
Are not the best beloved of years
Around your heart for ever?

They weep, you weep, it must be so;
Winds sigh as you are sighing,
And Winter sheds his grief in snow
Where Autumn's leaves are lying:
Yet, these revive, and from their fate
Your fate cannot be parted:
Then, journey on, if not elate,
Still, never broken-hearted!

Kommentarer
Postat av: Anki
2008-04-12 @ 19:59:29 URL: http://egoanki.blogg.se

Den dikten läste jag upp när jag hader redovisning : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!