Otextad humor..

Så var man hemma då.. drog ut en massa på tiden idag.. fick erbjudande om att vara med på enhetsträffen ikväll med, men tackade nej med ursäkten att jag "faktiskt bara är praktikant".. det känns fint att man är en i gänget, men pesonalmöten och enhetsträffar tar jag avstånd från.. Vad ska jag göra där??
Ska göra lite kääk snart med.. är vrålhungrig.. åt aldrig någon frukost idag och tog bara med mej tre frallor (utan något på) och en blodgrape..

Hittade "Penelope" med svensk text nu också.. så nu kanske den äldre generationen i denhär familjen kan se filmen med^^
Jag misstänker att om bara jag hade text på mina serier och filmer och så, så skulle mamma och pappa uppskatta den mer.. De påstår att de inte förstår sej på det - de tycker inte filmerna eller serierna är roliga, men pappa har suttit och små-fnissat några gånger (och till The IT Crowd svär jag på att han har gapflabbat)!!
Vid ett tillfälle har pappa (om Russell Brands "Ponderland") sagt:
"Jag klarar inte av den otextade humorn.."
Rätt översatt: "Jag förstår inte engelska och måste ha svenst text, trots att skämten inte blir lika effektfulla då.."
Fel översatt: "Jag är döv och måste ha allt text.."
Alternativt: "Den enda humor jag förstår mej på är Hipp Hipps 'engelska för nybörjare'.. inget annat är roligt.."

Vad är otextad humor??

Kommentarer
Postat av: Anki
2008-04-07 @ 18:30:21 URL: http://egoanki.blogg.se

Ja vi kör på det :) Becoming Jane är skitbra :) Har ju kommit ut en ny film med, med james mcavoy och kiera nightley ( ; men kommer inte ihåg vad den heter..

Postat av: Johanna
2008-04-07 @ 21:59:45 URL: http://clapyourhands.blogg.se

Jag ska se Penelope ikväll!

Ps. www.tankafett.com brukar ha svenska subtitles på filmer. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!