I'm not there..

Har just sett "I'm not there".. image91
Jätteschkumm film - men så jävla bra!!

Olika skådespelare gestaltar olika scener och händelser ur Bob Dylans liv.. - endel mer sanningsenliga än andra. Men det är upplevelsen som är sanningen tror jag.

Pappa verkade sugen på att se den och mamma vill se allt med Richard Gere (fast här gick nog gränsen - då det inte var textat).. men jag tror absolut inte de skulle tycka om filmen. Jag tycker om att se endel "konstnärliga" filmer (inte alla - men en del; uttrycket "konstnärliga" låter som det refererar till porrfilmer.. var inte orolig - så är inte fallet.. jag tror att porr-makarna använder det uttrycket som "ursäkt" för varför de gör sådana filmer.. "Det är konstnärligt.." Delvis besudlat uttryck alltså..) som kan verka krångliga att förstå - det gör inte pappa och absolut inte mamma. Förstår hon inte är filmen dålig.. Men det är ju sådana annorlunda, konstnärliga filmer man ligger och grubblar över när man inte kan sova eller som man funderar över när man inte har något att göra..

Jag vet inte varför - men jag fick lite "Velvet Goldmine"-vibbar av filmen.. och det var inte bara för att Christian Bale var med i den^^

Har en bok av Bob Dylan (som jag fick av Marcus kvällen innan vi skulle se Iron Maiden i GBG.. kul att veta^^) som jag inte läst än.. kanske är bud på att göra det..

Cate Blanchett var mest lik Bob Dylan förresten (fast det verkar konstigt)!! Men alla skulle nog inte vara så speciellt lika honom heller.. eller vad tror ni (med tanke på bilden nedan..)??

image92

Kommentarer
Postat av: Mimmi
2008-04-28 @ 10:30:15 URL: http://pinkcloud.blogg.se

Det hade ju varit skoj! :) Är ju tyvärr ingen bokmal :P Men jag kan nog tänka mig en bok på två månader ;) Jag gillar inte konstnärliga filmer just pga det där grubbleriet! Jag kan börja storböla av sådana filmer...! Vissa kan få livet att kännas ganska meningslöst! Kommer du på min fest? Anki skulle väl ha en fest samma dag tror jag? :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!